굿모닝팝스 2012.09.06

일반영어/굿모닝팝스 2012. 9. 6. 13:08 Posted by chanyi


1). MORNING WORDS

It's because of me.   나 때문에 그렇게 됐어.

I've made up my mind.   난 결심했어.

She tried to stop me from snoring.   그녀는 내가 코고는 것을 막으려 했어.

Don't let that get in the way.   그것이 방해가 되지 않도록.

 

2). SCREEN ENGLISH

It's because of me.      나 때문에 그렇게 됐어.

-      Well, I didn't think

        anyone still cared about trees.

-      Well, that's me. The guy who still cares.

        I'm here, Hey! What? Whoa!

-      Do you want to know about trees?

       About what happened to them?

       Why they're all gone?

       It's because of me.

-      음, 아직도 나무에 관심이 있는 사람이 있는 줄 몰랐어.

-      그게 저예요. 전 아직 관심이 있어요.

        그래서 왔어요. 이봐요! 네? 우와!

-      나무에 대해 알고 싶다고?

        나무에 무슨 일이 일어났는지?

       왜 나무들이 다 사라져 버렸는지?

       그건 다 나 때문이야.

Vocabulary

* still care 여전히 관심을 갖다, 배려하다

She left, but I still cared about her.

그녀는 떠났지만 난 여전히 그녀를 사랑했어.

* all gone 모두사라진

It's all gone so we have to get more.

다 사라졌으니 좀 더 가져와야겠어.

* because of ~ 때문에

 

3). POPS ENGLISH

I've made up my mind.      난 결심했어요.

I've come to a final decision.      최종 결정을 내렸어요.

I've made up my mind.

Don't need to think it over.

If I'm wrong, I am right.

Don't need to look no further.

This ain't lust.

I know this is love.

이제 결심했어요.

다시 생각할 필요 없어요.

내가 잘못했다는 걸 알아요.

더 이상 멀리 바라볼 필요 없어요.

이건 욕망이 아니라 사랑이란 걸 알아요.

* lust   욕망, 욕정

 

4). TALK PLAY LEARN

She tried to stop me from snoring.      그녀는 내가 코 고는 것을 막으려 했어.


Pattern Talk

She tried to stop me from + ~ing.      
그녀는 내가 ~하는 것을 막으려 했어.

She tried to stop me from snoring.
그녀는 내가  코 고는
 것을 막으려 했어. 

She tried to stop me from  leaving.
그녀는 내가  떠나는
 것을 막으려 했어. 

She tried to stop me from  finding out.
그녀는 내가  알아내는
 것을 막으려 했어. 

She tried to stop me from  watching sports.
그녀는 내가  스포츠를 보는
 것을 막으려 했어. 

She tried to stop me from  spending her money.
그녀는 내가 그녀의 돈을 쓰는
 것을 막으려 했어.

 

Role Play
A: Why did your wife tape your mouth?
A: 아내가 왜 네 입을 테이프로 봉했어?

B: She tried to stop me from snoring.
B: 내가 코 고는 것을 막으려고 한 거야.

A: I can't blame her. That can be annoying.
A: 그녀를 어떻게 비난하겠어. 그거 짜증날 수 있잖아.

 

* 대화 속 영어 표현 정리
* Why did your wife tape your mouth? : 아내가 왜 네 입을 테이프로 막았어?
* She tried to stop me from snoring. : 내가 코 고는 것을 막으려 한 거야.
* I can't blame her. : 그녀를 어떻게 비난하겠어.
* That can be annoying. : 그거 짜증나날 수 있잖아.

 

Learn More

방해하다      힌트   get in   끼어들다

A  People have doubts about my goals.

B  Don't let that get in the way.

A  사람들이 내 목표에 대해 의심을 갖고 있어.

B  그것이 방해가 되지 않도록 해.