굿모닝팝스 2014.09.17

일반영어/굿모닝팝스 2014. 9. 17. 09:09 Posted by chanyi

1). REVIEW MYSELF
이 모든 건 다 내 차지야.     This all belongs to me.
난 미뤄 뒀던 책을 읽을 수 있어요.     I can catch up on my reading.
브로드웨이에서 공연하는 게 나의 오랜 꿈이었어.   
It’s always been my dream to perform on Broadway.

2). SCREEN ENGLISH
이 모든 건 다 내 차지야.     This all belong to me.

여기에 당신을 위한 건 아무것도 없어.
없어?
이 모든 건 다 내 차지야.
이 땅과 이 숲.
저기 보이는 너의 요새도.

There isn’t anything for you here.
No?
This all belongs to me.
This land. This forest.
That stronghold of yours.

Words & Phrases
anything   아무것도 
There isn’t anything for you here. 여긴 당신을 위한 게 아무것도 없어
belong to   ~에 속하다           
This all belongs to me.   이건 모두 다 내 거야.
land   땅
forest   숲
stronghold   요새, 근거지         
stronghold of yours   너의 요새, 너의 근거지

Key Expression Practice
All of this is mine.
I own all of this.

3). POPS ENGLISH
I can catch up on my reading.     난 미뤄 뒀던 책을 읽을 수 있어요.

After you go,
I can catch up on my reading.
After you go,
I’ll have a lot more time for sleeping.

당신이 떠나면,
난 미뤄 뒀던 책을 읽을 수 있어요.
당신이 떠나면,
잠을 잘 수 있는 시간도 훨씬 많아질 거예요.

Vocabulary
catch up on   ~을 따라잡다, 만회하다

4). KISS ENGLISH

패턴영어회화


It’s always been my dream to~.
~하는 게 나의 오랜 꿈이었어.

<Step 1>
브로드웨이에서 공연하는 게 나의 오랜 꿈이었어.
It’s always been my dream to perform on Broadway.

우주 안으로 들어가 보는 게 나의 오랜 꿈이었어.
It’s always been  my dream to go into space.

다시 학교로 돌아가는 게 나의 오랜 꿈이었어.
It’s always been my dream to go back to school.

내 집을 사는 게 나의 오랜 꿈이었어.
It’s always been my dream to buy my own house.

행복한 가정을 키워가는 게 나의 오랜 꿈이었어.
It’s always been my dream to raise a happy family.

세계를 여행하는 게 나의 오랜 꿈이었어.
It’s always been my dream to travel around the globe.

상을 받는 게 나의 오랜 꿈이었어.
It’s always been my dream to win a prize.

아버지께 보답하는 게 나의 오랜 꿈이었어.
It’s always been my dream to repay my father.

<Step 2>
Dialogue 1

A: It’s always been my dream to perform on Brodway.
브로드웨이에서 공연하는 게 나의 오랜 꿈이었어.


B: You need good pipes.
목청이 좋아야지. (노래를 잘해야지)

Dialogue 2
A: It’s always been my dream to travel around the globe.
세계를 여행하는 게 나의 오랜 꿈이었어.

B: It’s an eye-opening experience.
그게 눈이 확 뜨이는 경험이지.

Dialogue 3
A: It’s always been my dream to repay my father.
아버지께 보답하는 게 나의 오랜 꿈이었어.

B: Your happiness is his reward.
너의 행복이 아버님의 보람인 거야.

5분 패턴영어 안드로이드

 

돌발 Pop Quiz!
Today’s question is in Screen English.
It is one word
That means very strong,
some place of support for a particular way of life.
It starts with letter “s”.
What’s this?
I guess the answer is “stronghold”.

청취자 질문 영어 표현!
나는 입이 짧아.
I have a small appetite.
I eat like a bird.