굿모닝팝스 2014.12.19

일반영어/굿모닝팝스 2014. 12. 19. 21:52 Posted by chanyi



gmp_20141219_down.zip


1). REVIEW MYSELF

아주 먼 길을 왔군.     You’ve come a long way.

당신에겐 혼자서 해결해야 할 문제가 있었어요.     You had some things to work out alone.

내가 회사 송년회를 싫어한다는 말은 아니야.     I’m not saying that I hate office parties.


2). SCREEN ENGLISH

아주 먼 길을 왔군.     You’ve come a long way.


아주 먼 길을 왔군.

내가 뭘 도와줄까?

궁금한 게 있어요.

아시다시피 선생님 책의 결말이

어떻게 되는 지 궁금해요. 


You’ve come a long way.

What can I do for you?

We have some questions,

obviously, about what happens

at the end of your book. 


Words & Phrases

a long way   먼 길           

You’ve come a long way.   아주 먼 길을 왔구나.

What can I do for you?   내가 뭘 도와줄까?

question   질문                 

We have some questions.   궁금한 게 있어요.

obviously   확실히, 분명히, 알다시피

what happens   무슨 일이 생겼는지

at the end of   맨 마지막에             

at the end of your book   당신 책의 결말에 


Key Expression Practice

You’ve traveled a long distance to get here.

It’s not been easy for you to make it here. 


3). POPS ENGLISH

You had some things to work out alone.   당신에겐 혼자서 해결해야 할 문제가 있었어요.


I can hear you telling me

How you needed to be free,

And you had some things to work out alone.

Now you’re standing here telling me

How you have grown. 


당신은 나에게 말하죠.

당신에게 얼마나 자유가 필요했는지.

혼자서 해결해야 할 문제가 있었다고 말이죠.

이제 당신은 여기 서서 당신이 얼마나

성장했는지 말해 주고 있네요.


Vocabulary

work out   해결하다 


4). KISS ENGLISH

패턴영어회화


I’m not saying ~.

~한다는 듯은 아니야.


<Step 1>

내가 송년회를 싫어한다는 말은 아니야.

I’m not saying that I hate office parties.


내가 네 표 값을 지불하겠다는 말은 아니야.

I’m not saying I’ll pay for your ticket.


내가 완전히 너의 편이라는 뜻은 아니야.

I’m not saying I’m totally on your side.


그녀가 자격미달이라는 의미는 아니야.

I’m not saying she’s under-qualified.


그게 맛이 없다는 뜻은 아니야.

I’m not saying it’s not delicious.


그들이 더 잘생긴 외모를 가졌다는 뜻은 아니야.

I’m not saying they have a better look.


이게 내가 계획했었던 방법이라는 말은 아니야.

I’m not saying this is how I planned things.


너 혼자 비난을 받아야만 한다는 의미는 아니야.

I’m not saying you’re the only one to blame.


<Step 2>

Dialogue 1

A: I’m not saying that I hate office parties.

내가 회사 송년회를 싫어한다는 말은 아니야.

B: Then let’s go together.

그렇다면 같이 가자고.


Dialogue 2

A: I’m not saying it’s not delicious.

이게 맛이 없다는 뜻은 아니야.


B: That doesn’t sound like a compliment.

그게 칭찬처럼 들리지는 않는데.


Dialogue 3

A: I’m not saying you’re the only one to blame.

너 혼자 비난을 받아야만 한다는 뜻은 아니야.


B: We’re all at fault.

우리 모두 잘못이 있지.

5분 패턴영어 안드로이드

돌발 Pop Quiz!

Today’s question is in KISS English.

It is three words expression.

Which means I agree with you.

Or we’re on the same team.

What’s this?

I guess the answer is “on your side”.  


청취자 질문 영어 표현!

나 음식을 급하게 먹다가 체했어.

-> I ate too fast and now my stomach hurts.

-> I ate too fast. My stomach hurts.

-> ​I have indigestion.