Pattern Talk

I’m not sure if I will + 동사원형.      
난 내가
 ~할지 잘 모르겠어.


I’m not sure if I will 
stay.  
난 내가 머무를지 잘 모르겠어.

I’m not sure if I will pass.  

난 내가 통과할 지 잘 모르겠어.


I’m not sure if I will agree.  
난 내가 찬성할지 잘 모르겠어.

editorreadingquery.jpg 
I’m not sure if I will buy one.  
난 내가 한 개 살지 잘 모르겠어.


I’m not sure if I will remember.  
난 내가 기억할지 잘 모르겠어.

Role Play

A: No matter what, call me.
A: 무슨 일이 있어도 꼭 내게 전화해.


B:
  I’m not sure if I will remember.
B: 내가 기억할지 잘 모르겠어.


A:
 You’d better or you’ll be in trouble.
A: 기억하는 게 좋을걸안 그럼 곤란해질 테니.

l  대화 속 영어 표현 정리
l  no matter what :  무슨 일이 있어도
l  I’m not sure if I will remember. :  내가 기억할지 잘 모르겠어.
l  You’d better ~ :  ~하는 게 좋을 것이다.
l  You’ll be in trouble. :  넌 곤란해질걸네가 힘들어질걸.