Pattern Talk

What did you say to Susan when I + 동사? 
내가 ~했을 때 수전에게 뭐라고 했어?


What did you say to Susan when I burped? 

내가 트림했을 때 수전에게 뭐랬어?

What did you say to Susan when I laughed? 
내가 웃었을 때 수전에게 뭐랬어?


What did you say to Susan when I coughed? 
내가 기침했을 때 수전에게 무랬어?


What did you say to Susan when I sneezed? 
 
내가 재채기했을 때 수전에게 뭐랬어?


What did you say to Susan when I fell down? 
내가 넘어졌을 때 수전에게 뭐랬어?


What did you say to Susan when I dozed off? 
내가 꾸벅꾸벅 졸았을 때 수전에게 뭐랬어?


What did you say to Susan when I came back? 
내가 돌아왔을 때 수전에게 뭐랬어?
 

 

Role play

여 : What did you say to Susan when I fell down? 
내가 넘어졌을 때 수전에게 뭐라고 한 거야?


남 : It's nothing. Just forget it. 
아무것도 아니야. 무시해도 돼.


여 : Tell me! I know you said something. 
말해! 네가 뭔가 말한 거 알아.


남 : All right. I said you were a klutz. 
알았어. 칠칠치 못하다고 했다.