Pattern Talk

Let me see if I can + 동사.  
내가 ~할 수 있는지 좀 보자.

 

Let me see if I can read it. 
내가 그걸 읽을 수 있는지 좀 보자.


Let me see if I can fix this. 
내가 이걸 고칠 수 있는지 좀 보자.


Let me see if I can explain. 
내가 설명할 수 있는지 좀 보자.


Let me see if I can use this. 
내가 이거 쓸 수 있는지 좀 보자.


Let me see if I can make it. 
내가 도착할 수 있는지 좀 보자.


Let me see if I can afford it. 
내가 그럴 여유가 있는지 좀 보자.


Let me see if I can continue. 
내가 계속할 수 있는지 좀 보자.


Let me see if I can help you. 
내가 널 도울 수 있는지 좀 보자.
 

 

Role play
여 : Do you know about plumbing? 
혹시 너 배관에 대해 좀 아니?

남 : Didn't you know I used to be a plumber?
 
내가 예전에 배관공이었던 거 몰랐어?

여 : Great! There's a leak in the sink and it's really getting to me.
 
잘됐다! 싱크대가 새는데 그것 때문에 아주 미치겠어.

남 : Let me see if I can fix it.
 
내가 고칠 수 있는지 좀 보자.