Pattern Talk

Do you expect me to + 동사? 
제가 ~하길 기대하는 거예요?

 

Do you expect me to drive? 
제가 운전하길 기대하는 거예요?


Do you expect me to clean? 
제가 청소하길 기대하는 거예요?


Do you expect me to call him first? 
제가 그에게 먼저 전화하길 기대하는 거예요?


Do you expect me to speak in English? 
제가 영어로 말하길 기대하는 거예요?


Do you expect me to pay in advance? 
제가 선불로 내길 기대하는 거예요?
 

 

Role Play

여 : That'll be 600 dollars, please. 
다 해서 600달러입니다.

남 : Do you expect me to pay in advance? 
제가 선불로 내야 하나요?


여 : No, but we're obliged to ask for a deposit of 50 dollars. 
아니요, 그렇지만 예약금으로 50달러는 내셔야 됩니다.