Pattern Talk

 
Tell him I'll + 동사.  
그에게 내가 ~할 거라고 말해줘.

 

Tell him I'll drive. 
그에게 내가 운전할 거라고 말해줘.


Tell him I'll handle it. 
그에게 내가 처리하겠다고 말해줘.

Tell him I'll call back. 
그에게 내가 다시 전화할 거라고 말해줘.


Tell him I'll check it later. 
그에게 내가 나중에 확인해 보겠다고 말해줘.


Tell him I'll make a reservation. 
그에게 내가 예약하겠다고 말해줘.
 

 

Role Play

여 : Tom, there's a call from your brother. 
탐, 남동생한테 전화 왔는데?


남 : I'm a little busy now. Tell him I'll call back, please. 
나 지금 좀 바쁜데. 내가 전화한다고 해줘.


여 : But he seems a little anxious. 
근데 좀 초조해하는 것 같던데.