Pattern Talk

I told you to + 동사원형.     
내가 너한테 ~하라고 했잖아.


I told you to get ready. 
내가 너한테 준비하라고  했잖아.

I told you to spend wisely. 
내가 너한테 돈을 현명하게 쓰라고 했잖아.

I told you to dress warmly. 
내가 너한테 
옷 따뜻하게 입으라고 했잖아.

I told you to send me a text. 
내가 너한테 
문자 보내라고 했잖아.

I told you to watch your step. 
내가 너한테 
발밑을 조심하라고 했잖아.

 

Role Play

A: I'm shivering and my teeth are chattering.
A: 몸이 떨리고 이가 딱딱 부딪쳐.


B: I told you to dress warmly.
B: 내가 옷 따뜻하게 입으라고 말했잖아.


A: I didn't expect it to be freezing.
A: 이렇게 추울 줄은 몰랐지.