굿모닝팝스 2012.12.28

일반영어/굿모닝팝스 2012. 12. 28. 10:08 Posted by chanyi


1). MORNING WORDS

How predictable.  예상했던 대로야.

I have found a new love.  새로운 사랑을 찾았어요.

How sweet of you to offer!  제의하다니 정말 상냥하시네요!

You're a peach!  넌 멋진 사람이야!

   

2). SCREEN ENGLISH

How predictable.      예상했던 대로야.

-      Sacrificing yourself for your daughter.

        How touching. How predictable.

        Now come and get her.

-      Good day, mate.

-      You remember us?

         We're the bad guys.

-      All right, let them go.

-      I don't think so.

-      딸을 위해 자신을 희생하다니.

       정말 감동적이군. 예상대로야.

        이리 와서 딸을 데려가.

-      안녕, 친구.

-      우리 기억나?

        그때 그 악당들이야.

-      좋아, 그들을 풀어 줘.

-      그렇겐 못 하지.

Vocabulary

* sacrifice  희생하다

* touching  감동적인

Your love for your family is touching.

너의 가족사랑은 정말 감동적이야.

* let someone go  ~을 보내주다, 풀어주다

Having no evidence, the police let them go.

증거가 없어서 경찰이 그들을 풀어 주었어.

   

3). POPS ENGLISH

I have found a new love.      새로운 사랑을 찾았어요.

I'm in a new relationship.

I have found a new love, dear.

And I will always want her near.

Her lips are warm while yours are cold.

Release me, my darling, let me go.

새로운 사랑을 만났어요, 그대여.

그녀를 항상 가까이에 두고 싶어요.

당신의 입술은 차갑지만 그녀의 입술은 따뜻해요.

날 놓아 주세요, 보내 주세요.

   

4). TALK PLAY LEARN

How sweet of you to offer!      제의하다니 정말 상냥하시네요!

   

Pattern Talk

How sweet of you to + 동사 원형.      
~하다니 정말 상냥하시네요!

How sweet of you to ask!
물어보다니 정말 상냥하시네요!

How sweet of you to offer!
제의하다니 정말 상냥하시네요!

How sweet of you to say so!
그렇게 말하다니 정말 상냥하시네요!

How sweet of you to notice!
알아봐 주다니 정말 상냥하시네요!

How sweet of you to help me!
도와주다니 정말 상냥하시네요!

   

Role Play
A: Is there anything I can do for you?
A: 제가 도와드릴 만한 것이 있나요.

B: How sweet of you to offer! I'll keep it in mind.
B: 그런 제안을 해주시니 정말 상냥하시네요. 기억해 둘게요.

A: Please do. I'm at your service, any time.
A: 그렇게 해주세요. 언제든 대기할 테니까요.

   

* 대화 속 영어 표현 정리
* Is there anything I can do you? : 제가 도와 드릴만 한 것이 있나요?
* How sweet of you to offer! : 그런 제안을 해 주시니 정말 상냥하시네요.
* I'll keep it in mind. : 기억해 둘게요.
* Please do. : 그렇게 해 주세요.
* I'm at your service, any time. : 언제든 대기할 테니까요.

   

Learn More

넌 멋진 사람이야!      힌트   peach   훌륭한 것

A I‘m glad to lead a helping hand.

B Thanks! You're a peach!

A 도움의 손길을 줄 수 있어 기뻐.

B 고마워! 넌 정말 멋진 사람이야!