Pattern Talk

 

There is one thing I 동사. 
내가 ~하는게 하나 있어.

There is one thing I like.
내가 좋아하는게 하나 있어.


There is one thing I hate.
내가 증오하는게 하나 있어.

There is one thing I know.
내가 아는게 하나 있어.

There is one thing I need.
내가 필요한게 하나 있어.

There is one thing I believe. 
내가 믿는게 하나 있어.


Role Play

A:I don't care about a lot of things.There's one thing I need.

많은 것들에 대해 신경쓰진 않지만 내가 필요한게 하나있어.


B:Shoot! What is it?

말해봐! 뭔데?


A: All I want is a convertible.

내가 원하는건 오픈카야.