Pattern Talk
  

I felt like I’m ~.

내 생각엔 ~ 같은데.

 

I felt like I’m helpful.

내가 도움이 될거라고 생각했어.

 

I felt like I'm the best.

내가 최고라고 생각했어.

I felt like I’m responsible.

내가 책임져야 한다고 생각했어.

 

I felt like I’m irreplaceable.

내가 무엇과도 바꿀수 없다고 생각했어.

 

I felt like I’m alone in this world.

내가 이세상에 혼자라고 생각했어.

 

Role Play 

A: The problem wasn’t your fault.

그 문제는 네 잘못이 아니야.

 

B: Well, I felt like I’m responsible.

난 내 책임인 것 같은데.

 

A: Don’t worry about it.

걱정하지마. 


패턴영어,영어패턴,영어회화패턴,영어회화기초,기초영어회화,기초영어회화패턴