굿모닝팝스 2013.02.07

일반영어/굿모닝팝스 2013. 2. 7. 09:57 Posted by chanyi


1). REVIEW MYSELF

Tune in to what I'm trying to say to you.   내가 하는 말 잘 새겨들어.

It's breaking my heart.   가슴이 너무 아파요.

I would fix it if I could.   내가 할 수 있다면 고치겠지.

I hope they patch up things between them.   둘 사이에 문제를 잘 수습했으면 좋겠다.

 

2). SCREEN ENGLISH

Tune in to what I'm trying to say to you.      내가 하는 말 잘 새겨들어.

-      It would be perfectly normal for a person

       to have doubts about the morality

        of what we just asked you to do.

-      Is that a question, sir?

-      No, it's not.

       Tune in to what I'm trying to say to you.

       Do you know what a sin-eater is?

       Well, that's what we are.

-      우리가 방금 자네에게 요구한 임무에 대해

        도덕적인 의구심을 갖는 건

        아주 당연한 일일거야.

-      지금 질문하시는 건가요?

-      아니야.

        내가 하는 말 잘 새겨들어.

        자네 대속 자가 뭔지 아나?

         우리가 바로 대속자야.

Vocabulary

* perfectly normal   아주 당연한, 지극히 정상적인

It's perfectly normal to get sleepy after eating.

먹으면 잠이 오는 게 당연해.

* doubt   의심, 의혹, 의구심

* morality   도덕성, 도덕

Morality is best learned at home.

도덕성은 가정교육이 중요하다.

   

3). POPS ENGLISH

It's breaking my heart.      가슴이 너무 아파요.

It's really bringing me down.      정말 슬퍼요.

Now that I've lost everything to you,

You say you want to start something new,

And it's breaking my heart.

You're leaving. Baby, I'm grieving.

당신에게 내 모든 걸 다 주고 난 지금,

당신은 뭔가 새로운 걸 시작하고 싶다고 하네요.

가슴이 무너지네요.

당신이 떠난다니 정말 마음이 아파요.

* grieve 비통해하다

   

4). TALK PLAY LEARN

I would fix it if I could.      내가 할 수 있다면 고치겠지.

   

Pattern Talk

I would + 동사 원형 + it if I could.     
내가 할 수 있다면 ~하겠지.

I would fix it if I could.
내가 할 수 있다면 고치겠지.

I would buy it if I could.
내가 할 수 있다면 사겠지.

I would trade it if I could.
내가 할 수 있다면 교환하겠지.

I would cancel it if I could.
내가 할 수 있다면 취소하겠지.

I would replace
it if I could.
내가 할 수 있다면 교체하겠지.

Role Play
A: Ditch your ride. It's falling to pieces.
A: 차 좀 버려라. 거의 부서지겠다.

B: I would fix it if I could, but it would be expensive.
B: 내가 할 수만 있으면 고치지, 근데 비쌀 거야.

A: It's too far gone when repairs outcost the price of a new one.
A: 수리비가 새 차 가격보다 더 나오면 그건 이미 끝난 거야.


* 대화 속 영어 표현 정리
* Ditch your ride. : 차 좀 버려라.
* It's falling to pieces. : 거의 부서지겠다.
* I would fix it if I could. : 내가 할 수만 있다면 고치지.
* It would be expensive. : 비쌀 텐데.
* It's too far gone. : 이미 끝장난 거야.
* when repairs outcost the price of a new one. : 수리비가 새 차 가격보다 더 나오면

  

Learn More

수습하다      힌트  patch   수선하다

A  Jack and Jill are not talking.

B  I hope they patch up thing between them.

A  잭하고 질은 서로 모르는 체하는 사이야.

B  둘 사이의 문제를 잘 수습했으면 좋겠다.