굿모닝팝스 2013.08.29

일반영어/굿모닝팝스 2013. 8. 29. 14:53 Posted by chanyi


1). REVIEW MYSELF

You better not go dressed like that!    그런 옷차림으로 가는 건 아니겠지?

I thought you were my man.    난 당신이 나의 남자라고 생각했어요.

Move things around until you feel at home.    편하게 느껴질 때까지 이리저리 배치를 해봐.

 

2). SCREEN ENGLISH

You better not go dressed like that!      그런 옷차림으로 가는 건 아니겠지?

 -      Hey, you have a rendezvous.

-      What's this?

-      You better not go dressed like that!

       Hey, did you tell him?

       Hey, Another thing!

       The cream, well, thanks to your stamps,

       I bought the patent under the name Albert & Co.

       before Transworld.

-      이봐, 자네 누구 좀 만날 일이 있어.

-      이게 뭐예요?

-      설마 그런 옷차림으로 가는 건 아니겠지?

       참, 말했어요?

       이봐! 한 가지 더 있어!

       그 크림 있잖아. 자네가 준 우표 덕분에

       알버트 회사 명의로 특허권을 땄어.

       트랜스월드보다 먼저.

Vocabulary

* rendezvous   만날 약속, 만남

Let's rendezvous at 6:00 by the main gate.

정문에서 6시에 만나자.

* patent   특허권

Nobody holds a patent on the wheel.

아무도 그 바퀴에 대한 특허권을 갖고 있지 않아.

 

3). POPS ENGLISH

I thought you were my man.      난 당신이 나의 남자라고 생각했어요.

I believed you loved only me.      난 당신이 나만 사랑한다고 생각했어.

For five long years,

I thought you were my man.

But I found out

I'm just a link in your chain.

5년이란 긴 세월 동안

난 당신이 나의 남자라고 생각했어요.

하지만 이제 알았어요.

난 당신 사슬의 하나의 이음새일 뿐이라는 걸.

 

4). TALK PLAY LEARN

Move things around until you feel at home. 편하게 느껴질 때까지 이리저리 배치를 해봐.

 

 

Pattern Talk

동사 + until you feel at home.      
편하게 느껴질 때까지 ~해.

 

Repeat until you feel at home.
편하게 느껴질 때까지 반복해.

Practice until you feel at home.
편하게 느껴질 때까지 연습해.

Adjust things until you feel at home.
편하게 느껴질 때까지 조정을 해.

Run though it until you feel at home.
편하게 느껴질 때까지 빨리 살펴봐.

Move things around until you feel at home.
편하게 느껴질 때까지 이리저리 배치를 해봐.


 

Role Play

A: The Feng Shui of this room is all wrong.
A: 이 방의 풍수가 완전 잘못되었네.

B: Move things around until you feel at home.
B: 편하게 느껴질 때까지 이리저리 배치를 해봐.

A: Are you cool with that? I know how to correct problem.
A: 그렇게 하는 거 괜찮겠지? 내가 문제를 어떻게 해결하는지 알지.

 

* 대화 속 영어 표현 정리

* the Feng Shui of this room : 이 방의 풍수

* be all wrong : 완전 잘못되었다

* Move things around. : 이리저리 움직여 봐.

* until you feel at home : 네가 편하게 느껴질 때까지

* Are you cool with that? : 그거 괜찮겠어?

* I know how to correct the problem. : 내가 문제를 어떻게 해결하는지 알지.