Pattern Talk


 

There is a problem with + 명사.      
~에 문제가 있어.


There is a problem with 
your tire.
 타이어에 문제가 있어.
 
 

There is a problem with my sight.
내 시력에 문제가 있어. 


There is a problem with my phone.
내 전화기에 문제가 있어.
 

There is a problem with the gas bill.
가스 요금 고지서에 문제가 있어. 

There is a problem with the elevator.
그 엘리베이터에 문제가 있어.

 

Role Play

A: Did you hike up six flights of stairs?
A: 6층을 걸어 올라갔던 거야?


B: Yep. There is a problem with the elevator.
B: 응. 엘리베이터에 문제가 있어서.


A: Good call. The exercise will do you good.
A: 잘했어. 운동은 네 건강에 좋을 테니까.

 

* 대화 속 영어 표현 정리
* Did you hike up six flights of stairs? : 6층을 걸어 올라갔던 거야?
* There is a problem with the elevator. : 엘리베이터에 문제가 있어.
* Good call. : 좋은 결정이었어. 잘했다
* The exercise will do you good. : 운동은 네 건강에 좋을 거야.

, , , , , , , , 

5분 패턴영어 안드로이드 어플 설치 바로가기