Pattern Talk

Would you like me to +동사원형?     
내가 ~해 줄까요? ~할까요?


Would you like me to explain? 
내가 설명해 줄까요?

Would you like me to
 go first? 
내가 먼저 할까요?

Would you like me to make a toast? 
내가 토스트를 구울까요?

Would you like me to show you how? 
내가 어떻게 하는지 알려 줄까요?

Would you like me to 
bring 
something? 
내가 뭘 좀 가져올까요?

 

Role Play

A: I don't get this. It's over my head.
A: 이거 이해가 안 돼. 내 수준 이상이야.


B: Would you like me to explain?
B: 내가 설명해 줄까?


A: Fire away! It won't be the first time.
A: 해줘! 이런 일 처음이 아니거든.


* 대화 속 영어 표현 정리

* I don't get this. : 이거 이해가 안 돼.

* It's over my head. : 내 수준 이상이야.

* would you like me to explain? : 내가 설명해 줄까?

* Fire away! : 해줘!

* It won't be the first time. : 이런 일이 처음은 아니야.