* 강의록 전체다운로드 받기:     
    문법사항 : 시제
    구분   진단평가 강의 강의요약 확인학습 확인학습 풀이
    시제 Snow White Was Beautiful
    현재시제 I Am a Singer
    과거시제 She Was Fat
    미래시제 He Will Come
    현재진행형 Rain Is Dancing
    과거진행형 He Was Cooking
    현재완료형 She Has Lost Her Watch
       
    문법사항 : 부정문
    구분   진단평가 강의 강의요약 확인학습 확인학습 풀이

    be동사 부정문

    You Are Not Alone

    일반동사 부정문

    I Don't Like Horror Movies

       
    문법사항 : 의문문
    구분   진단평가 강의 강의요약 확인학습 확인학습 풀이

    be 동사 의문문

    Are You Japanese?

    의문사(why, who)

    Why Are You Late?

    의문사(what)

    What Did You Eat for Lunch?

       
    문법사항 : 조동사
    구분   진단평가 강의 강의요약 확인학습 확인학습 풀이

    조동사 may

    She May Be Sick

    조동사 can

    I Can Do It

    조동사 must

    You Must Love Me

    조동사 should

    Students Should Exercise!

    조동사 의문문

    Can You Change This into Gold?

    조동사 would

    Would You Like to Order?

    조동사 could

    You Could Sell Him the Brooklyn Bridge

    기타 조동사

    You Ought to Use Pesticide

       
    문법사항 : 부정사
    구분   진단평가 강의 강의요약 확인학습 확인학습 풀이

    to부정사 : 명사적 쓰임

    I Like to Eat Pizza

    to부정사 :형용사적 쓰임

    Do You Want Something to Drink?

    to부정사 : 부사적 쓰임

    I Came Here to Have Fun

    to부정사 :의미상의 주어

    It Is Important to Do It

    원형부정사 : 지각동사

    I Saw Him Cross the Street

    원형부정사 :사역동사

    She Made Us Clean the House

    사역동사 : 수동의 의미

    Have the Car Fixed

       
    문법사항 : 동명사
    구분   진단평가 강의 강의요약 확인학습 확인학습 풀이

    동명사

    I Like Dancing

    to부정사를 쓰는 동사

    I Want to Play wiht Friends

    동명사를 쓰는 동사

    Never Give up Studying English

    전치사의목적어 : 동명사

    I Am Interested in Dancing

    관용적 쓰임의 동명사

    It Is No Use Crying
       
    문법사항 : 수동태
    구분   진단평가 강의 강의요약 확인학습 확인학습 풀이

    수동태

    The City Was Destroyed by the Tsunami

    진행수동태

    The City Is Being Rebuilt by People

    수동태 : 사역동사

    I Was Made to Do It

    수동태 : 5형식 문장

    We Are Forced to Do It

    수동태 : 4형식 문장

    I Was Given Flowers by Him

       
    문법사항 : 명사
    구분   진단평가 강의 강의요약 확인학습 확인학습 풀이

    명사 : 가산/ 불가산 명사

    How Many or How Much?

    명사 : 단수/ 복수

    Which Do You Want, Cloth or Clothes?

    명사:명사의 다양한 쓰임

    Mathematics Is Very Important

       
    문법사항 : 대명사
    구분   진단평가 강의 강의요약 확인학습 확인학습 풀이

    대명사(one/ones)

    I Bought One Last Week
    대명사
    (one/another
    /the other(s))

    One Is for Papa Bear, 
    Another Is for Mama Bear, and the Other Is 
    for Baby Bear

    대명사(each other)

    Everyone Is Hugging Each Other 
    on the Public Streets
       
    문법사항 : There 구문
    구분   진단평가 강의 강의요약 확인학습 확인학습 풀이
    There 구문
    (There is / are~)
    There Are Twelve Students in the Classroom
       
    문법사항 : 비인칭 주어 IT
    구분   진단평가 강의 강의요약 확인학습 확인학습 풀이

    비인칭 주어 It

    It's Getting Dark.

       
    문법사항 : 형용사, 부사
    구분   진단평가 강의 강의요약 확인학습 확인학습 풀이

    비교급

    My Father Is a Better Cook Than Mother!

    비교급의 강조

    I Am Much More Intelligent Than He Is

    the + 비교급, 
    the + 비교급

    The Bigger the Sandwich Is, the Better I Feel

    최상급

    I’m the World’s Greatest

    비교급(as ~ as)

    I Have As Many Fans As You Have

    비교급(not so ~ as)

    AJ Is Young, but She’s Not As Young As Sue Is

    의문 형용사what

    What Size Are You?

    의문 형용사how

    How Big Is The House?

    enough 용법

    The Water Is Hot Enough To Take a Bath

       
    문법사항 : 접속사
    구분   진단평가 강의 강의요약 확인학습 확인학습 풀이
    상관 접속사 
    (not A but B, not only A, but also B)

    I Try to Speak Not English but Korean

    상관 접속사 (both A 
    and B, either A or B)
    Yun Kim Broke the World Records for Both Short
    Program and Free Program

    종속접속사 (because)

    I Put on a Sweater Because It Was Very Cold

    종속접속사 (if, 
    although, when)

    If I Know More Words, I Can Get a 
    Higher Score

    등위접속사
    (and, but, or)

    Do You Know Your Neighbors Well?

    연결사 (however)

    I Lent My Books to Tom

       
    문법사항 : 관계대명사
    구분   진단평가 강의 강의요약 확인학습 확인학습 풀이

    관계대명사 (who I)

    Jack Is a Singer Who Dances Well

    관계대명사 (who II)

    The Girl Who Sings Well Is Popular

    관계대명사 (which)

    A Warning Sign Which Means "No Frustration"

    관계대명사 (that)

    I'm Looking for a Guidebook That Shows Tourist
    Attractions

    관계대명사 (what)

    You Should Do What You Have to Do

       
    문법사항 : 간접의문문
    구분   진단평가 강의 강의요약 확인학습 확인학습 풀이

    간접의문문

    Ask What You Can Do for Me

    의문사+to부정사

    I Don’t Know How to Love Him

       
    문법사항 : 분사구문
    구분   진단평가 강의 강의요약 확인학습 확인학습 풀이

    분사구문 (시간)

    Singing a Song, the Boy Crosses the Street

    분사구문 (원인)

    Feeling Tired, He Went to Bed Early

       
    문법사항 : 가정법
    구분   진단평가 강의 강의요약 확인학습 확인학습 풀이

    가정법 구문

    Imagine If...

       
    문법사항 : 도치
    구분   진단평가 강의 강의요약 확인학습 확인학습 풀이

    부정어 도치

    Never Did I Dream That I Would Love You

       
    문법사항 : 생략
    구분   진단평가 강의 강의요약 확인학습 확인학습 풀이

    생략 구문

    Do You...?

       
    문법사항 : 동격
    구분   진단평가 강의 강의요약 확인학습 확인학습 풀이

    동격

    Lee Soojin, an English Teacher, Is Cool

       
    문법사항 : 후치수식
    구분   진단평가 강의 강의요약 확인학습 확인학습 풀이

    후치 수식 (현재분사)

    A Koala Climbing Up a Tree

    후치 수식 (과거분사)

    Tsunami Caused by Earthquake in Japan

       
    문법사항 : 부가의문문
    구분   진단평가 강의 강의요약 확인학습 확인학습 풀이

    부가의문문

    It's a Wonderful Night, Isn't It?

       
    문법사항 : 부사절(as)
    구분   진단평가 강의 강의요약 확인학습 확인학습 풀이

    부사절 (as soon as)

    As Soon As the Fairy Shakes the Magic Wand...

    부사절 (as)

    Do in Rome As Romans Do

       
    문법사항 : 가주어
    구분   진단평가 강의 강의요약 확인학습 확인학습 풀이

    가주어 it (to부정사)

    It Is Difficult to Get Up Early

    가주어 it (that 절)

    It Is Surprising That He Gets Up So Early