굿모닝팝스 2010.09.16

일반영어/굿모닝팝스 2010. 9. 16. 08:11 Posted by chanyi

1. Morning Word



  1) Step 1

      catch up with : (먼저 간 사람을) 따라잡다, 합류하다 > meet, join

      go down with : (병 등에) 걸리다 > fall ill

      be upset with : ~에 화가 나다, 기분이 언짢다 > angry at


  2) Step 2

      Tom will catch up with us later at the club.

      톰은 이따 클럽에서 우리와 합류할 거야.

      He went down with the flu.

      그는 독감에 걸렸어.

      My hands are clean so don't be upset with me.

      난 결백하니까 나한테 화내지 마.


2. Screen English


  1) Dialogue

      Declan : Welcome to the age of equality!

                  남녀평등 시대에 온 걸 환영해요!

                  You lot wanted the vote.

                  당신들이 투표권을 원했잖아요.

                  Live with it, darling. Comfy.

                  이 정도는 받아들여야죠. 편하네요.

      Anna   : We'll flip for it,  darling.

                  동전 던지기로 결정해요.

      Declan : Okay, fair's fair.

                  좋아요, 공평하게 해야죠.

                  Heads I win, tails you lose.

                  앞면이 나오면 내가 이기고, 뒷면이 나오면 당신이 지는 거고,


  2) Practice More

      live with it : 받아들이다, 견디다, 어쩔 수 없다

      You wanted to quit your job. Now, live with it.

      직장 그만두고 싶어 했잖아. 어디 한번 그렇게 살아봐.

      flip for it : 동전을 던져 결정하다

      We want the same doughnut so let's flip for it.

      우리 둘 다 똑같은 도넛을 먹고 싶다면 동전을 던져서 결정하자고


3. Pops English (Baby - Justin Bieber)


   You know you love me.

   당신이 날 사랑한다는 거 알잖아요.

   I know you care.

   당신이 내 생각한다는 거 알아요.

   You shout whenever

   당신이 언제라도 소리만 치면

   and I'll be there.

   내가 당신 곁에 있어 줄게요.


4. Talk / Play / Learn


  1) Pattern Talk

      I hate being + 형용사. 내가 ~하다는 게 정말 싫다

      I hate being lazy. 내가 게으르다는 게 정말 싫다.

      I hate being naive. 내가 순진해 빠졌다는 게 정말 싫다.

      I hate being aullible. 내가 잘 속는다는 게 정말 싫다.

      I hate being sensitive. 내가 예민하다는 게 정말 싫다.

      I hate being tone-deaf. 내가 음치라는 게 정말 싫다.


  2) Role Play

      A : What can I do? I should sing at the benefit tonight.

           어떻게 해! 나 오늘 밤 바자회에서 노래를 불러야 해.

      B : I was told you are a good singer.

           듣자 하니 너 노래 잘한다고 하던데?

      A : I wish. I hate being tone-deaf.

           그랬으면 얼마나 좋겠어. 내가 음치라는 게 정말 싫다.


  3) Learn More

      결정은 내가 해. ---> It's your call.

      A : Should I or shouldn't I ?

           내가 해야 되니. 말아야 되니?

      B : It's your call.

          네가 알아서 해.