굿모닝팝스 2012.02.13

일반영어/굿모닝팝스 2012. 2. 13. 14:27 Posted by chanyi


MORNING WORDS

I'll give you a text.    내가 문자 보낼게.

    I always beats you by a step.    항상 당신보다 한걸음 앞서네요.

    Will you be okay if I cancel?    내가 취소해도 괜찮겠니?

    The boss gave her say_so.    사장님이 그녀에게 허락하셨는걸.

 

2). SCREEN ENGLISH

I'll give you a text.     내가 문자 보낼게.

-      Wanna join my gang?

-      You're in a gang?

-      I hang with like-minded scooter enthusiasts.

      I'll give you a text,

       and you can do some free-wheeling.

-      You have entered Economics One, Econ Prime.

       Trying to make sense of the complicated structure

       of economic law and theory?

-      우리 조직에 들어올래요?

-      너 조직원이야?

-      스쿠터를 열광적으로 좋아하는 애들이랑 어울려 다니거든요.

      문자 보낼게요.

       같이 돌면서 바람 좀 쐬어요.

-      이 수업은 ‘경제학 1: 기초 경제학’입니다.

        경제 법칙과 이론의 복잡한 구조에 대해 이해하고 싶어요?

Vocabulary

* like-minded 생각(뜻)이 비슷한

You and I are like-minded on that issue.

너랑 나는 그 이슈에 대해 뜻이 같구나.

* enthusiast 열렬한 지지자

* complicated 복잡한

The problem is quite complicated.

문제가 상당히 복잡해.

* structure 구조, 구조물

 

3). POPS ENGLISH

It always beats you by a step. 항상 당신보다 한걸음 앞서네요.

           It's always one step ahead of you.

 Stitch in your knitted brow.

And you don't know how

you're gonna get it out.

Crushed under heavy chest.

Trying to catch your breath.

But it always beats you by a step.

All right now.

눈살을 찌푸리고 있네요.

하지만 당신은 모르죠.

어떻게 하면 이 상황에서 벗어날 수 있을지.

무거운 가슴에 짓눌려 있네요.

숨을 좀 가다듬으려 하지만

항상 나쁜 일이 한걸음 앞서 생기네요.

이제 괜찮아요.

* knitted brows 미간을 찌푸린 표정

* crushed 으스러진

 

4). TALK PLAY LEARN

Will you be okay if I cancel?        내가 취소해도 괜찮겠니?

 

Pattern Talk

내가 ~해도 괜찮겠니?

Will you be okay if I join? 
내가 합류해도 괜찮겠니?

Will you be okay if I watch?
내가 지켜봐도 괜찮겠니?

Will you be okay if I cancel?
내가 취소해도 괜찮겠니?

Will you be okay if I switch?
내가 바꿔도 괜찮겠니?

Will you be okay if I say something?
내가 뭔가 말해도 괜찮겠니?

 

Role Play

A: will you be okay if I cancel?
A: 내가 취소해도 괜찮겠니?

B: Yes. I'll just never, ever invite you again.
B: 응. 앞으론 절대 널 초대하지 않을 거야.

A: You've got a scary definition of the word "okay".
A: ‘괜찮다’는 말에 참 무서운 의미를 담는구나.

                

* 대화 속 표현 정리

* Will you be okay? : 너 괜찮겠니?

* I'll just never, ever invite you again. : 앞으론 절대 널 초대하지 않을 거야.

* You've got a scary definition of the word "okay". : “괜찮다”는 말에 참 무서운 의미를 담는구나. 

 

Learn More

사장님이 그녀에게 허락하셨는걸.     힌트 say 말하다

 

A  Are you sure we can do this?

B  The boss gave her say_so.

A  우리가 정말 이걸 할 수 있는 거야?

B  사장님이 그녀에게 허락하셨는걸.