굿모닝팝스 2012.03.01

일반영어/굿모닝팝스 2012. 3. 1. 11:50 Posted by chanyi


MORNING WORDS

I applied for a job. 입사 지원을 했어요.

I'd like to build the world a home. 이 세상을 행복한 가정으로 만들고 싶어요.

All I know is that he works. 내가 아는 건 그가 일한다는 게 전부야.

Do you mind if I put in my two cents? 내 의견 말해도 되니?

 

2). SCREEN ENGLISH

I applied for a job.      입사 지원을 했어요.

-      I'm gonna be a serious writer, Mr. Blackly.

       But I applied for a job, but Mrs. Stein thought...

-      She said no.

-      Well, until I gain some experience.

       See? Says right there.

       "Great potential.

       Gain some experience and please apply again."

-      Oh, Christ. I guess you'll do.

-      블래키 씨, 전 정식 작가가 될 거예요.

        입사 지원을 했는데, 스테인 씨 생각엔...

-      그녀가 퇴짜를 놨군요.

-      경험을 좀 쌓을 때 까지만요.

        보세요. 여기 쓰여 있잖아요.

        경험을 좀 쌓고 다시 지원하세요. “

-      젠장, 당신이라면 괜찮겠네요.

Vocabulary

* serious 심각한, 진지한

* gain some experience 경험을 하다, 경력을 쌓다

I need to gain some experience abroad. 해외에서의 경험이 좀 필요해.

* potential 가능성, 잠재력

Don't give up because you've got potential.

넌 가능성이 있으니까 포기하지 마.

 

3). POPS ENGLISH

I'd like to build the world a home.     이 세상을 행복한 가정으로 만들고 싶어요.

My wish is to give something to the world. 이 세상에 뭔가 의미 있는 일을 하고 싶어요.

I'd like to build the world a home

and furnish with love.

Grow apple trees and honey bees

and snow-white turtle doves.

이 세상을 행복한 가정으로 만들고 싶어요.

그리고 사랑으로 가득 채우고 싶어요.

사과나무와 꿀벌을 기르고,

새하얀 멧비둘기를 키우고 싶어요.

* furnish 공급하다, 비치하다

* turtle dove 멧비둘기

 

4). TALK PLAY LEARN

All know is that he works.     내가 아는 건 그가 일한다는 게 전부야.

 

Pattern Talk

All I know is that he + 동사.     
내가 아는 건 그가 ~한다는 게 전부야.

 

All I know is that he trains.
내가 아는 건 그가 훈련한다는 게 전부야.

All I know is that he cooks.
내가 아는 건 그가 요리한다는 게 전부야.

All I know is that he drives.
내가 아는 건 그가 운전한다는 게 전부야.

All I know is that he works.
내가 아는 건 그가 일한다는 게 전부야.

All I know is that he struggles.
내가 아는 건 그가 애쓴다는 게 전부야.

 

Role Play

A: What does Bob do for a living?
A: 밥은 무슨 일을 해?

B: All I know is that he works.
B: 내가 아는 건 걔가 일한다는 게 전부야.

A: Well, he seems to be doing well for himself.
A: 음, 걔 아주 잘나가는 것 같아.

 

* 대화 속 표현 정리
* What does Bob do for living? : 밥은 무슨 일을 해?
* All know is that he works. : 내가 아는 것이라곤 그가 일을 한다는 것밖에 없어.
* He seems to be ~ ; 그는 ~인 것 같아.
* doing well for oneself : 잘하는, 잘사는, 잘나가는

 

Learn More

내 의견 말해도 되니?     힌트 cent 센트, 동전 한 닢

 

A  Do you mind if I put in my two cants?

B  I'm listening.

A  내 의견 말해도 되니?

B  듣고 있어