굿모닝팝스 2012.03.29

일반영어/굿모닝팝스 2012. 3. 29. 08:13 Posted by chanyi


 MORNING WORDS

I cooked it all by myself. 전부 다 내가 직접 요리한 거예요.

I didn't treat you quite as good as I should.

어쩌면 내가 해줘야 할 만큼 당신에게 잘 대해 주지 않았는지 몰라요.

I feel the same way about you. 너에 대해 나도 같은 생각을 해.

The feeling is mutual. 그 마음 나도 마찬가지야.

 

2). SCREEN ENGLISH

I cooked it all by myself.      전부 다 내가 직접 요리한 거예요.

-      I cooked it all by myself.

-      Yes, she did. She was up all night.

-     I wanted to do something special.

       I wanted to say thank you.

-      So... I ain't losing my job?

-      No, you... You got a job here for the rest of your life.

       If you want it.

-     이거 다 내가 직접 요리한 거예요.

-      맞아요, 그녀가 직접 했어요. 밤을 꼴딱 샜어요.

-      뭔가 특별한 걸 하고 싶었어요.

        감사의 말을 전하고 싶었어요.

-      그럼 내가 해고되는 게 아닌가요?

-      아니에요. 당신만 좋다면

        평생 여기서 일을 해도 돼요.

Vocabulary

* be up all night 밤을 새다

I was up all night with a stomach ache. 위통 때문에 뜬 눈으로 밤을 샜어.

* lose once's job 실직하다

* for the rest of your life 남은 생애 동안에

I hope you're happy for the rest of your life. 남은 생애 동안 행복하길 바라.

 

3). POPS ENGLISH

I didn't treat you quite as good as I should.

어쩌면 내가 해줘야 할 만큼 당신에게 잘 대해 주지 않았는지 몰라요.

I should have been nicer to you.           당신에게 좀 더 잘해 줬어야 했어요.

 

Maybe I didn't treat you

quite as good as I should.

Maybe I didn't love you

quite as often as I could.

어쩌면 내가 해줘야 할 만큼

당신에게 잘 대해 주지 않았는지 몰라요.

어쩌면 내가 할 수 있는 만큼

당신을 자주 사랑해 주지 않았는지 몰라요.

 

4). TALK PLAY LEARN

I feel the same way about you.      너에 대해 나도 같은 생각을 해.

 

Pattern Talk

I feel the same way about + 명사.      

~에 대해 나도 같은 생각을 해.

 

I feel the same way about you.

너에 대해 나도 같은 생각을 해.


I feel the same way about my job.

내 직업에 대해 나도 같은 생각을 해.


I feel the same way about the deal.

그 거래 대해 나도 같은 생각을 해.


I feel the same way about my in-laws.내 장인. 

장모에 대해 나도 같은 생각을 해.


I feel the same way about vegetarians.

채식주의자들에 대해 나도 같은 생각을 해.

 

Role Play

A: You are the kindest person I have ever met.

A: 내가 만난 사람 중에 네가 제일 친절한 사람이야.


B: I feel the same way about you.

B: 너에 대해 나도 같은 생각을 해.


A: Well, maybe we're just "birds of a feather".

A: 음, 아마도 우린 ‘같은 부류’인가 봐.

 

* 대화 속 영어 표현 정리

* You are the kindest person I have met. : 내가 만난 사람 중에 네가 제일 친절한 사람이야.

* I feel same way about you. :너에 대해 나도 같은 생각을 해.

* We're just "birds of a feather". : 우리를 보고 ‘유유상종’이라고 하는 거야. 우린 ‘같은 부류’ 야

 

Learn More

그 마음 나도 마찬가지야. 힌트 mutual 상호간의

 

A  I respect and admire you.

B  The feeling is mutual.

A  널 존중하고 존경해.

B  그런 마음 나도 마찬가지야.