굿모닝팝스 2012.05.30

일반영어/굿모닝팝스 2012. 5. 30. 08:41 Posted by chanyi


1). MORNING WORDS

I hope you can forgive me.  날 용서해 주길 바라.

You feel as if you've know her all your life.

마치 그녀를 오랫동안 알고 있던 것처럼 느껴질 거예요.

There is a problem with the elevator.  그 엘리베이터에 문제가 있어.

There's a kink in the system.  시스템에 문제가 있어.

 

2). SCREEN ENGLISH

I hope you can forgive me.      날 용서해 주길 바라.

-      I hope you can forgive me.

-      Apology accepted!

-      I don't really have time for you.

       I have to save the town from the Great Terror!

-      Wait, Puss! Don't you see?

        I'm here because...

        I'm here because you made me realize that

        there is something I care about more than gold.

-      날 용서해 줬으면 좋겠어.

-      사과 받아 줄게!

-      지금은 너랑 얘기지할 시간이 없어.

       거대한 공포로부터 마을을 구하러 가야 해!

-      기다려, 푸스! 모르겠어?

       내가 여기 온 이유는... 네가 깨닫게 해주었기 때문이야.

       나한테 황금보다 더 소중한 게 있다는 걸.

Vocabulary

* apology  사과

I hope you can accept my sincere apology.

내 진심 어린 사과를 받아 주길 바라.

* have time for  ~을 위한 시간을 갖다

I'm so busy that I don't have for lunch. 너무 바빠서 점심 먹을 시간이 없어.

* save  구하다

* terror  무서움, 공포, 공포의 대상

 

3). POPS ENGLISH

You feel as if you've known her all your life.

마치 그녀를 오랫동안 알고 있던 것처럼 느껴질 거예요.

It feels like you've always know each other.

마치 서로 오랫동안 알고 지낸 느낌일 거예요.

One day you'll meet a stranger

and all the noise is silenced in the room.

You'll feel that you're close to some mystery

in the moonlight and everything shatters.

You feel as if you've known her all your life.

The world's oldest lesson in history.

어느 날 당신은 낯선 이를 만나게 될 거예요.

모든 소음이 사라지고 정적만이 흐르는 그곳에서.

당신은 어떤 신비한 감정에 휩싸이게 될 거예요.

달빛에 모든 게 산산이 부서져서 보이는 그곳에서.

마치 그녀를 오랫동안 알고 있던 것처럼 느껴질 거예요.

역사상 가장 오래된 세상의 교훈이죠.

 * shatter 산산이 부서지다

  

4). TALK PLAY LEARN

There is a problem with the elevator.      그 엘리베이터에 문제가 있어.

 

Pattern Talk


There is a problem with + 명사.     
~에 문제가 있어.

There is problem with your tire.
타이어에 문제가 있어.  

There is problem with my sight.
내 시력에 문제가 있어. 

There is problem with my phone.
내 전화기에 문제가 있어. 

There is problem with the gas bill.
가스 요금 고지서에 문제가 있어. 

There is problem with the elevator.
그 엘리베이터에 문제가 있어.

 

Role Play

A: Did you hike up six flights of stairs?
A: 6층을 걸어 올라갔던 거야?

B: Yep. There is a problem with the elevator.
B: 응. 엘리베이터에 문제가 있어서.

A: Good call. The exercise will do you good.
A: 잘했어. 운동은 네 건강에 좋을 테니까.

 

* 대화 속 영어 표현 정리
* Did you hike up six flights of stairs? : 6층을 걸어 올라갔던 거야?
* There is a problem with the elevator. : 엘리베이터에 문제가 있어.
* Good call. : 좋은 결정이었어. 잘했다
* The exercise will do you good. : 운동은 네 건강에 좋을 거야.

 

Learn More

시스템에 문제가 있어.      힌트  kink   뒤틀림, 꼬인 것

A  Our office intranet is down.

B  Yes. There's a kink in the system.

A 사무실 내부 전산망이 다운됐어.

B  응. 시스템에 문제가 있어.