굿모닝팝스 2012.08.28

일반영어/굿모닝팝스 2012. 8. 28. 08:14 Posted by chanyi


1). MORNING WORDS

I'll draft a statement.   제가 성명서 초안을 작성할게요.

She's got a smile that heals me.   그녀는 날 치유해 주는 미소를 갖고 있어요.

I owe you an apology for the wisecrack.   농담에 대해 사과드릴 게 있네요.

Sorry about the racy joke.   심한 농담 미안해.

 

2). SCREEN ENGLISH

I'll draft a statement.      제가 성명서 초안을 작성할게요.

-      I'm your senior campaign manager.

        I'll draft a statement.

       "The campaign got to a point

       where we needed to make some changes."

       You can put your own words in there.

-      Why would I do that?

-      Because you wanna win.

        Because you broke the only rule in politics.

-      이젠 제가 주지사님 선거 캠페인 사무장입니다.

        제가 성명서 초안을 작성할 거예요.

        “캠페인에 변화를 줘야 할 시점에 왔습니다.”

         주지사님 말투로 바구셔도 됩니다.

-      내가 왜 그래야 하지?

-      이기고 싶어 하시니까요.

        정치판의 유일한 규칙을 깨셨으니까요.

Vocabulary

* draft  초안을 작성하다

* get to a point  어느 시점에 도달하다

My schedule got to a point of being hectic.

스케줄이 정신없이 바쁜 시점에 도달했어.

* break the only rule  유일한 규칙을 깨다

You broke the only rule I have, "Don't lie".

넌 내 유일한 규칙을 어겼어. “거짓말은 안 돼!”

 

3). POPS ENGLISH

She's got a smile that heals me.      그녀는 날 치유해 주는 미소를 갖고 있어요.

Her smile makes my world better.      그녀의 웃음은 날 행복하게 해줘요.

She's got a smile that heals me.

I don't know what it is,

but I have to laugh when she reveals me.

She's got a way of talkin'.

I don't know why it is,

but it lifts me up when we are walkin' anywhere.

그녀는 날 치유해 주는 미소를 갖고 있어요.

그게 뭔지는 나도 몰라요.

하지만 그녀가 내 마음을 들여다볼 때 난 웃고 말아요.

그녀에겐 그녀만의 말하는 방식이 있어요.

왜 그런지는 나도 몰라요.

하지만 우리가 어딜 가더라도 기운을 복돋워 주죠.

 

4). TALK PLAY LEARN

I owe you an apology for the wisecrack.      농담에 대해 사과드릴 게 있네요.

 

Pattern Talk

I owe you an apology for + 명사.     
~에 대해 사과드릴 게 있네요.

I owe you an apology for Sam.
샘에 대해 사과드릴 게 있네요.

I owe you an apology for the lie.
거짓말에 대해 사과드릴 게 있네요.

I owe you an apology for my actions.
제 행동에 대해 사과드릴 게 있네요.

I owe you an apology for my absence.
결석한 것에 대해 사과드릴 게 있네요.

I owe you an apology for the wisecrack.
농담에 대해 사과드릴 게 있네요.

 

Role Play
A: I owe you an apology for the wisecrack.
A: 거친 농담에 대해 사과드릴 게 있네요.

B: I've got a sense of humor. I can take it.
B: 저도 유머 감각은 있어요. 그 정도는 괜찮아요.

A: At any rate, I didn't intend to offend.
A: 어쨌든, 기분 상하게 할 의도는 아니었어요.

 

* 대화 속 영어 표현 정리
* I owe you an apology for the wisecrack. : 거친 농담에 대해 사과드릴 게 있네요.
* I've got a sense of humor. : 저도 유머 감각은 있어요.
* I can take it. : 그 정도는 괜찮아요.
* at any rate : 어쨌든
* I didn't intend to offend. : 기분 나쁘게 할 의도는 아니었어요.

 

Learn More

심한 농담 미안해.      힌트   racy   야한

Sorry about the racy joke.

B  I've heard worse.

A  야한 농담 미안.

B  더한 것도 들었는데 뭘.