굿모닝팝스 2013.03.07

일반영어/굿모닝팝스 2013. 3. 9. 21:37 Posted by chanyi


1). REVIEW MYSELF

I like to work alone.   난 혼자 일하는 게 편해.

You got the answer.   당신은 해답을 알고 있네요.

I shut the door on my thumb.   내가 문에 엄지손가락을 찧었어.

I got a gash across my knuckle.   주먹 위로 깊은 상처가 생겼어.

   

2). SCREEN ENGLISH

I like to work alone.      난 혼자 일하는 게 편해.

-      We can make a death ray!

-      It says no death rays. See?

-      Oh, man. I still want to do it.

       Come on. Who else would be your partner?

       You don't have friends and neither do I.

-      I'm sorry, Edgar.

       I just don't need a partner.

       I like to work alone.

-      우린 살인 광선을 만들 수 있어!

-      살인 광선은 금지래. 봐.

-      이런, 그래도 하고 싶은데.

       이봐, 누가 너의 짝이 되어 주겠어?

       너나 나나 친구가 없잖아.

-      미안해, 에드거.

       난 파트너 없어도 돼.

      난 혼자 작업하는 게 편해.

Vocabulary

* death ray  살인 광선

* ~ says ...  ~에 따르면 ...라고 한다, ~에 ...라고 쓰여 있다

The signs "No admittance".

표지판에 “입장 금지”라고 쓰여 있어.

* neither  어느 것도 ~이 아니다

Neither you nor I have money.

우리 둘 다 돈이 없어.


3). POPS ENGLISH

You got the answer.      당신은 해답을 알고 있네요.

You know what must be done.

The word is moving at the speed of light.

A million hearts are bouncing off a satellite.

You got the answer in the palm of your hand

So many things that I don't understand.

세상이 비의 속도로 돌아가네요.

사랑의 마음을 위성에 대고 잔뜩 쏘아 대네요.

당신은 내가 이해하지 못하는

수많은 것들에 대한 해답을 손에 쥐고 있네요.

   

4). TALK PLAY LEARN

I shut the door on my thumb.     
내가 문에 엄지손가락을 찧었어.

   

   

Pattern Talk

I shut the door on + 명사.      
내가 문에 ~을 찧게 했어.

   

I shut the door on his face. 
내가 그의 얼굴에 대고 문을 닫아 버렸어.

I shut the door on the past. 
내가 과거를 청산했어.

I shut the door on my thumb. 
내가 문에 엄지손가락을 찧었어.

[출처] 2013.0307|작성자
 bwlabo


I shut the door on
 my coat tail. 
내가 문에 외투 자락을 끼게 했어.

I shut the door on the seat belt. 
내가 
문에 안전띠를 끼게 했어.

   

Role Play

A: Ay caramba! What happened to your digit?
A: 어머나, 세상에! 네 손가락 어떻게 된 거야?

B: I'm a ditz. I shut the door on my thumb.
B: 나 얼간이야. 문에 내 엄지손가락을 찧었어.

A: You can't fix dumb. Please be more careful.
A: 바보 같은 건 고칠 수 없는데. 더 조심해야겠다.

   

* 대화 속 영어 표현 정리
* Ay caramba! : 어머나, 세상에!
* What happened to your digit?! ; 네 손가락 어떻게 된 거야?
* I'm ditz. : 나 얼간이야.
* I shut the door on my thumb. : 문에 엄지손가락을 찧었어.

* You can't fix dumb. : 바보 같은 건 고칠 수 없는데.

* Please be more careful. : 더 조심해야겠다.

   

Learn More

깊은 상처      힌트  gash   깊은 상처를 내다

A  Why are you wearing a band aid?

B  I got a gash across my knuckle.

A  일회용 반창고는 왜 붙였어?

B  주먹 위로 깊은 상처가 생겼어.

[출처] 2013.0307|작성자 bwlabo