굿모닝팝스 2013.05.09

일반영어/굿모닝팝스 2013. 5. 10. 07:51 Posted by chanyi


1). REVIEW MYSELF

Why would I do that?   내가 왜 그래야 해?

How to be brave?   어떻게 용감해 질 수 있죠?

I'm really proud to get this job.   이 일을 하게 되어서 자랑스럽네요.

I'm as pleased as punch!   이루 말할 수 없을 만큼 기뻐요.

   

2). SCREEN ENGLISH

Why would I do that?      내가 왜 그래야 해?

-      What's the matter, you can harass old men,

        but you can't handle kids?

-      I told them to stop, but they wouldn't listen.

-      Well, the next time that happens, just say...

       Self-destruct sequence initialized."

       And then start counting down from 10.

-      Why would I do that, Frank?

-      왜 그래? 노인은 괴롭히면서,

       애들 따윈 다루지 못해?

-      그만하라고 했는데 듣질 않았습니다.

-      다음에 그런 일이 생기면, 이렇게 말해.

       “자폭 장치가 작동됩니다.”

       그리고 10부터 카운터다운을 시작해,

-      왜 그래야 합니까, 주인님?

Vocabulary

* harass   괴롭히다, 공격하다

It's not funny when bullies harass people.

약자를 괴롭히는 사람들은 정말 문제 있어.

* self-destruct   자폭하는

* sequence   순서, 장면, 일련의 사건들

Sequence in cooking is vital.

요리를 할 땐 순서에 따라야 해.

* initialized   초기화된

   

3). POPS ENGLISH

How to be brave?      어떻게 용감해질 수 있죠?

Where can I find courage?

Heart beats fast.

Colors and promises.

How to be brave?

How can I love when I'm afraid to fall?

But watching you stand alone,

All of my doubt suddenly goes away somehow.

고동치는 심장.

여러 빛깔의 약속들.

어떻게 용감해질 수 있나요?

추락하는 걸 두려워한다면 어떻게 사랑할 수 있겠어요?

하지만 홀로 서 있는 당신을 보면

왠지 모르게 내 모든 의심들이 홀연히 사라져 버리죠.

   

4). TALK PLAY LEARN

I'm really proud to get this job.      이 일을 하게 되어서 자랑스럽네요.

   

Pattern Talk

I'm really proud to + 동사원형.      
~하게 되어서 자랑스럽네요.

   

I'm really proud to compete.
함께 겨루게 되어서 자랑스럽네요.

I'm really proud to have this.
이것을 가지게 되어서 자랑스럽네요.

I'm really proud to know you.
당신을 알게 되어서 자랑스럽네요.

I'm really proud to participate.
참여할 수 있게 되어서 자랑스럽네요.

I'm really proud to get this job.
이 일을 하게 되어서 자랑스럽네요.

   

Role Play

A: Welcome aboard. You've won the position.
A: 함께하게 돼서 축하해요. 합격했네요.

B: That's fantastic! I'm really proud to get this job.
B: 그거 멋진데요. 여기서 일하게 되어서 자랑스럽네요.

A: Now it's time to shine. Show what you can do.
A: 이제 실력을 발휘할 때니까. 제대로 한번 보여 줘요.

   

* 대화 속 영어 표현 정리

* Welcome aboard. : 함께하게 돼서 축하해요.

* You've won the position. : 합격했네요.

* That's fantastic! : 그거 멋진데요.

* I'm really proud to get this job. : 여기서 일하게 돼서 자랑스럽네요.

* Now it's time to shine. : 이제 실력을 발휘할 때니까.

* Show what you can do. : 제대로 한번 보여줘요.

   

Learn More

정말로 기쁜      힌트  punch   달짝지근한 알코올음료

A  How do you feel about your achievement?

B  I'm as pleased as punch!

A  본인이 이룬 성과에 대해서 기분이 어때요?

B  이루 말할 수 없을 만큼 기뻐요.