굿모닝팝스 2013.05.28

일반영어/굿모닝팝스 2013. 5. 28. 15:06 Posted by chanyi


1). REVIEW MYSELF

I hope you forgive me for that.   그 점에 대해 네가 용서해 주길 바라.

We're breaking and rebuilding.   우린 부수고 다시 세우죠.

I'll save a seat for you.   내가 너를 위해 자리를 맡아 둘게.

It's got your name on it.   거기에 딱 네 이름이 쓰여 있네.

   

2). SCREEN ENGLISH

I hope you forgive me for that.      그 점에 대해 네가 용서해 주길 바라.

-      I want to say something to you.

       And I'm not good at this, you know.

        I was a lousy father.

-      Jesus, Dad.

-      I just... I want to tell you that I know.

       All the time. I wasn't around a lot.

       I hope you forgive me for that.

_      너한테 할 말이 있구나.

       있잖니, 이런 말은 좀 어색하다만,

        난 아주 형편없는 아버지였다.

-      아버지, 왜 이러세요.

-      나도 알고 있었다는 걸 말해 주고 싶어.

       항상. 네 곁에 많이 있어 주지 못했다는 거 알아.

       네가 그 점에 대해 용서해 줬으면 하는구나.

Vocabulary

* lousy   안 좋은, 엉망인

I've got a lousy headache.

두통이 아주 심해.

* ~ be around   ~이 주위에 있다

Lisa wasn't around when plans were made.

계획이 수립되었을 때 리사는 없었어.

3). POPS ENGLISH

We're breaking and rebuilding.      우린 부수고 다시 세우죠.

We get rid of the old and bring in the new.      옛것을 무너뜨리고 새것을 가져오죠.

We're breaking and rebuilding,

And we're growing, always guessing.

Never knowing.

We're shocking, but we're nothing.

우린 부수고, 다시 세우고,

그렇게 성장하며, 항상 추측만 하네요.

결코 알진 못해요.

우린 놀라운 존재지만, 동시에 아무것도 아니에요.

   

4). TALK PLAY LEARN

I'll save a seat for you.      내가 너를 위해 자리를 맡아 둘게.

   

Pattern Talk



I'll save + 명사 + for you.      
내가 너를 위해 ~을 남겨 둘게.

   

I'll save a seat for you. 
내가 너를 위해 자리를 맡아 둘게.

I'll save a slice for you. 
내가 너를 위해 한 조각을 남겨 둘게.

I'll save the best for you. 
내가 너를 위해 제일 좋은 걸 남겨 둘게.

I'll save two tickets for you. 
내가 너를 위해 표 두 장을 남겨 둘게.

I'll save 30 minutes
for you. 
내가 너를 위해 30분을 남겨 둘게.


Role Play

A: I'm working late. I'll arrive probably last-minute.
A: 나 일이 늦게 끝나. 아마 거의 시작 전에 도착할 거야.

B: No worries. Don't rush. I'll save a seat for you.
B: 걱정할 것 없어. 서둘지 말고. 내가 너를 위해 자리를 맡아 둘게.

A: You're the bee's knees! Party favors are on me.
A: 최고인데! 파티에서 필요한 건 내가 살게.

   

* 대화 속 영어 표현 정리

* I'm working late. : 나 일이 늦게 끝나.

* I'll arrive probably last-minute. : 아마 거의 시작 전에 도착할 거야.

* No worries. : 걱정할 거 없어.

* Don't rush. : 서둘지 말고.

* I'll save a seat for you. :내가 너를 위해 자리를 맡아 둘게.

* You're the bee's knees! : 최고인데! (벌의 다리에 꿀을 묻어 있으니까!)

* Party favors are on me. : 파티에서 먹고 마실 것은 내가 살게.

   

Learn More

너를 위한 맞춤      힌트  name   이름

A  I want that last chocolate doughnut!

B  It's got your name on it.

A  마지막 남은 초콜릿 도넛 내가 먹을게.

B  거기에 딱 네 이름이 쓰여 있네.