굿모닝팝스 2013.05.29

일반영어/굿모닝팝스 2013. 5. 29. 11:02 Posted by chanyi


1). REVIEW MYSELF

There's nothing to find.   아무것도 찾을게 없어.

We're just moments.   우린 그저 순간일 뿐이죠.

I spend my free time socializing.   나는 여가를 사람 만나는 데 써.

I like to mix and mingle.   내가 사람들이랑 섞여 어울리는 걸 좋아하잖아.

   

2). SCREEN ENGLISH

There's nothing to find.      아무것도 찾을게 없어.

-      We're not going anywhere

        until we find what we're looking for.

-      Hunter, Hunter, don't worry.

        There's nothing to find.

-      Do you think I care?

       If there was anything in that bag,

       I would turn you in myself.

-      우리가 찾고 있는 걸 찾기 전까진

        절대 아무 데도 가지 않을 겁니다.

-      걱정하지 마, 헌터.

       아무것도 찾을 게 없어.

-      제가 상관이나 할 것 같으세요?

       그 가방 안에 뭔가가 있다면

       제가 직접 아버질 신고할 거예요.

Vocabulary

* not go anywhere   아무 데도 가지 않다

We're not going anywhere over the holiday.

휴일 동안에 아무 데도 가지 않을 거야.

* care   상관하다, 관심을 갖다

* turn someone in   ~을 고발하다

It Bob is guilty, you've got to turn him in.

밥이 죄를 지었다면, 그를 고발해야 해.

3). POPS ENGLISH

We're just moments.      우린 그저 순간일 뿐이죠.

Life is just a temporary condition.      인생은 잠깐 머무는 것이에요.

We're just moments.

We're clever, but we're clueless.

We're just human, amusing, confusing,

But the truth is all we got are questions.

We'll never know. Never know. Never know...

우린 그저 순간일 뿐이죠.

우린 현명하지만, 동시에 무지해요.

우린 단지 인간일 뿐이며, 재밌고 혼란스런 존재죠.

진실은 우리 안엔 단지 의문들만 가득하다는 거예요.

우린 결코 알지 못할 거예요. 결코 알지 못해요. 알지 못해요.

   

4). TALK PLAY LEARN

I spend my free time socializing.      나는 여가를 사람 만나는 데 써.

   

Pattern Talk

I spend my free time + ~ing.      
나는 여가를 ~하는 데 써.

I spend my free time reading.
나는 여가를 독서 데 써.

I spend my free time traveling.
나는 여가를 여행 데 써.

I spend my free time snoozing.
나는 여가를 잠간씩 조는 데 써.

I spend my free time meditating.
나는 여가를 명상하는 데 써.

I spend my free time socializing.
나는 여가를 사람 만나는 데 써.


Role Play

A: You never slow down. What keeps you busy?
A: 너 항상 분주하더라. 무엇 때문에 바빠?

B: I work very hard and I spend my free time socializing.
B: 나, 완전 열심히 일하고 내 여가를 사람 만나는 데 쓰거든.

A: I wish I had your energy. You're living the life.
A: 나도 너 같은 에너지가 있으면 좋겠다. 네가 인생을 제대로 사네.

   

* 대화 속 영어 표현 정리

* You never slow down. : 너 항상 분주하더라.

* What keeps you busy? : 무엇 때문에 바빠?

* I work very hard. : 나, 완전 열심히 일해.

* I spend my free time socializing. : 나는 여가를 사람 만나는데 쓰거든.

* I wish I had your energy. : 너 같은 에너지가 있으면 좋겠다.

* You're living the life. : 네가 인생을 제대로 사네.

   

Learn More

섞여 어울리다      힌트   mingle   어우르다.

A  How do you make new friends so easily?

B  I like to mix and mingle.

A  어쩌면 새 친구들을 그렇게 쉽게 사귀어?

B  내가 사람들이랑 섞여 어울리는 걸 좋아하잖아.