굿모닝팝스 2013.06.03

일반영어/굿모닝팝스 2013. 6. 3. 11:38 Posted by chanyi


1). REVIEW MYSELF

Have you lost it?   정신 나갔어?

You've always been a tough girl.   당신은 항상 강한 여자였죠.

Do you want me give it a go?   내가 한번 시도해 보길 바라니?

Have at it.   한번 시작해 봐.

   

2). SCREEN ENGLISH

Have you lost it?      정신 나갔어?

-      Have you lost it?

        Letting your own daughter out there with those

        horrible humans you always tell us about?

       That's why you built this place.

        They hate us. They're vicious.

        And they're very loud!

-      Auntie Eunice, maybe they've changed.

-      정신 나갔어?

       만날 우리한테 인간들이 무자비하다고 하더니

       그들이 있는 곳에 당신 딸을 보내겠다는 거야?

       그래서 당신이 이곳을 지은 거잖아.

       인간들은 우릴 싫어해. 그들은 잔인해.

        아주 시끄럽기도 하지

-      유니스 고모, 어쩌면 그들이 달라졌을 지도 몰라요.

Vocabulary

* horrible   끔찍한, 소름 끼치는

Traffic was horrible last night.

어젯밤 차가 끔찍하게 막혔어.

* vicious   잔인한, 포악한, 악랄한

Competition can get vicious.

경쟁을 하다 보면 잔인해질 수 있어.

* loud   시끄러운

   

3). POPS ENGLISH

You've always been tough girl.      당신은 항상 강한 여자였죠.

All your life, you've been strong.

You've always been a tough girl,

But you feel you're about to break.

You're feeling stuck and out of luck

Watching your dreams all slip away.

당신은 항상 강한 여자였죠.

지금은 금방이라도 무너질 것 같은 마음이네요.

답답하고 운이 다한 것 같은 마음이네요.

당신은 꿈들이 다 사라져 버리는 걸 보고만 있네요.

   

4). TALK PLAY LEARN

Do you want me to give it a go?      내가 한번 시도해 보길 바라니?

   

Pattern Talk

Do you want me to + 동사 원형?      

내가 ~하길 바라니?

   

Do you want me to give it a go?
내가 한번 시도해 보길 바라니?

Do you want me to pick you up? 
내가 너를 태우러 가길 바라니?

Do you want me to get one for you? 
내가 하나 구해 주길 바라니?

Do you want me to help you with that? 
내가 그거 도와주길 바라니?

Do you want me to keep you in the loop?
 
내가 계속 알려 주길 바라니?


Role Play

A: I'm stuck on this. I can't get it to work.
A: 여기서 꽉 막히네. 이거 해결 못하겠는데.

B: Do you want me to give it a go?
B: 내가 너 대신 한번 해볼까?

A: Would you? I'd be in your debt.
A: 그래 줄래? 신세 한번 지게 되네.

   

* 대화 속 영어 표현 정리

* I'm stuck on this. : 여기서 꽉 막히네.

* I can't get it to work. : 이 거 해결 못하겠는데.

* Do you want me to give it a go? : 내가 한번 시도해 보길 바라니?

* Would you? : 그래 줄래?

* I'd be in your debt. : 신세 한번 지게 되네.

   

Learn More

시작하다      힌트  have at   시도해 보다

A  That looks fun! May I?

B  By all means. Have at it.

A  그거 재미있어 보이네! 내가 해봐도 될까?

B  당연히. 한번 시작해 봐.