굿모닝팝스 2013.06.12

일반영어/굿모닝팝스 2013. 6. 12. 14:34 Posted by chanyi


1). REVIEW MYSELF

I am so blown away right now.   나 지금 정말 감동받았어.

It's all free.   모두 공짜예요.

I left a tip on the table.   내가 팁을 탁자 위에 두었어.

Slip the head waiter a gratuity.   총지배인한테 팁을 슬쩍 찔러줘 봐.

 

2). SCREEN ENGLISH

I am so blown away right now.      나 지금 정말 감동받았어.

-      I am so blown away right now.

-      I think my cuz is gonna make this the best party

         ever!

-      Yeah! Maybe he can find a way to get me some

        chicks.

-      We're not doing any of that.

        We've got to stay on schedule, all right?

-      All right, Dad, all right.

-      나 지금 완전 감동받았어.

-      내 친척 덕분에 최고로 멋진 파티가 될 것 같아!

-      맞아! 내가 여자들과 사귈 수 있는 방법도 알려 줄지 몰라.

-      그런 건 절대 안 해.

       원래 일정대로 갈 거야, 알겠어?

-      알았어요, 아빠, 알았어요.

Vocabulary

* blow away  깊은 감명을 주다, 깜짝 놀라게 하다

* the best ~ ever  지금까지 중 최고의 ~

This has been the best day ever!

내 인생 최고의 날이야!

* stay on schedule  일정에 맞추다

Stay on schedule so you don't get behind.

뒤처지지 않게 일정대로 실행해.

 

3). POPS ENGLISH

It's all free.      모두 공짜예요.

It doesn't cost a penny. 공짜에요.

When I'm past the pearly gate,

I will find some real estate

Where we can settle down

And watch the world go round.

We'll send down all the love we got

And let them know we got a spot

For them to be and it's all free.

내가 천국의 문을 지날 때,

우리가 정착해 살면서

세상 돌아가는 걸 볼 수 있는

그런 집을 찾아볼게요.

우리의 모든 사랑을 세상에 전하며

사람들에게 우리가 그들을 위해

멋진 곳을 마련해 놓았다고 알리는 거예요.

그것도 공짜로 말이죠.

 

4). TALK PLAY LEARN

I left a tip on the table.      내가 팁을 탁자 위에 두었어.

 

Pattern Talk

I left + 명사 + 전치사 + 장소.      
내가 ~을 ...에 두었어.

I left a tip on the table. 
내가 팁을 탁자 위에 두었어.

I left her bag in the car. 
내가 그녀의 가방을 차 안에 두었어.

I left your card in the cafe. 
내가 네 카드를 카페에 두었어.

I left my husband at home. 
내가 남편을 집에 두고 나왔어.

I left the phone on the desk.
 
내가 전화기를 상 위에 두었어.

 

Role Play

A: This place has great eats and the service is stellar.
A: 여기 먹을거리도 훌륭하고 서비스도 환상이야.

B: I totally agree. I left a tip on the table.
B: 나도 완전 공감해. 내가 팁을 탁자 위에 남겨 두었지.

A: I hope it was a healthy one.
A: 두둑하게 남겨 두었길 바란다.

 

* 대화 속 영어 표현 정리

* This place has great eats. : 여기 먹을거리들이 괜찮아.

* The service is stellar. : 서비스도 천국이야.

* I totally agree. : 나도 완전 공감해.

* I left a tip on the table. : 내가 팁을 탁자위에 남겨 두었지.

* I hope it was a healthy one. : 두둑하게 남겨두길 바란다.

 

Learn More

팁      힌트  gratuities   봉사료

A  We can't get a table without a reservation.

B  Slip the head waiter a gratuity.

A  예약 없이는 자리를 얻을 수가 없네.

B  총지배인한테 팁을 슬쩍 찔러줘 봐.