굿모닝팝스 2013.08.30

일반영어/굿모닝팝스 2013. 8. 30. 10:09 Posted by chanyi


1). REVIEW MYSELF

How long can you stay down here for? 여기서 얼마나 지낼 수 있어?

You got me where you want me. 당신은 당신이 원하는 식으로 날 사랑했죠.

I jumped at the chance to travel. 나는 여행을 할 기회에 달려들었다.

 

2). SCREEN ENGLISH

How long can you stay down here for?      여기서 얼마나 지낼 수 있어?

-      How did you get down here?

-      Bob found a way to bring me down.

-      I can't believe it! Really.

       I didn't know what happened to you.

       Are you okay?

-      I'm pregnant. We're having twins.

-      I can't believe it. I can't believe it!

       How long can you stay down here for?

-      Forever, maybe.

-      여긴 어떻게 내려온 거야?

-      밥이 내려올 수 있는 방법을 알려 줬어.

-      믿을 수가 없어! 정말.

      너한테 무슨 일이 생겼는지 알 수가 없었어.

       괜찮은 거야?

-      나 임신했어. 쌍둥이래.

-      믿기지가 않아. 정말로.

       여기서 얼마나 지낼 수 있어?

-      아마도 영원히.

Vocabulary

* pregnant   임신한

When a woman is pregnant, her hormones are super active.

여자가 아이를 갖게 되면 호르몬 활동이 아주 활발해진다.

* forever   영원히

I'll be forever in your debt.

난 너에게 평생 빛을 졌어.

 

3). POPS ENGLISH

You got me where you want me.      당신은 당신이 원하는 식으로 날 사랑했죠.

You're satisfied with how I feel.      당신은 내 감정에 만족했죠.

You got me where you want me.

Got me where you want me.

You got your fool.

You treated me mean.

Oh babe, you treated me cruel.

당신은 당신이 원하는 식으로 날 사랑했죠.

당신의 만족대로 날 대했어요.

바보 같은 사랑을 쟁취했어요.

당신은 날 아주 나쁘게 대했어요.

오, 그대여, 당신은 나에게 잔인했어요.

 

4). TALK PLAY LEARN

I jumped at the change to travel.      나는 여행을 할 기회에 달려들었다.

 

Pattern Talk

주어 + jumped at the change to + 동사.      
~이 ...할 기회를 달려들었다.

 

jumped at the chance to travel.
나는 여행을 할 기회를 놓치지 않았다.

Amy
 jumped at the chance to dance.
에이미는 춤 출 기회를 놓치지 않았다.

The dog
 jumped at the chance to bolt.
그 개는 도망칠 기회를 놓치지 않았다.

We
 jumped at the chance to move house.
우리는 집을 옮길 기회를 놓치지 않았다.

The crowd
jumped at the chance to cheer.
군중은 응원할 기회를 놓치지 않았다.


Role Play

A: Back in the day, my dad told me, "Join the Army or see the world."
A: 예전에 아버지께서 내게 말씀하셨지. “군대를 가든지, 아니면 세상을 돌아보거라.”

B: What did you do? You would be a great soldier.
B: 그래서 무엇을 했는데? 대단한 군인이 되었을 것 같은데.

A: Thanks, but I followed my heart. I jumped at the chance to travel.
A: 고마워, 하지만 나는 내 마음을 따랐지. 여행을 할 기회를 놓치지 않았거든.

 

* 대화 속 영어 표현 정리

* back in the day : 예전에

* My dad told me. : 아버지께서 내게 말씀하셨지

* Join the Army or see the world. : 군대를 가든지, 아니면 세상을 경험하거라

* What did you do? : 그래서 무엇을 했는데?

* You would be a great soldier. : 대단한 군인이 되었을 것 같은데.

* I followed my heart. : 나는 내 마음을 따랐지.

* I jumped at the chance to travel. : 여행을 할 기회를 놓치지 않았거든.