굿모닝팝스 2013.09.10

일반영어/굿모닝팝스 2013. 9. 11. 08:15 Posted by chanyi


1). REVIEW MYSELF

Can I trust you with nothing?    그거 하나도 제대로 못 해?

It's nothing I planned.    이건 내가 계획했던 게 전혀 아니에요.

If I were you, I would hurry.    내가 너라면 서두를 텐데.

 

2). SCREEN ENGLISH

Can I trust you with nothing?      그거 하나도 제대로 못 해?

-      Just one wrinkle.

       Three Jone somehow survived

       our little house cleaning.

       A drone picked up voiceprints

       in the Indus Valley.

-      Can I trust you with nothing?

-      They'll slip up, and when they do,

       I'll hunt'em to ground.

-      문제가 하나 있습니다.

       제거 과정에서 어쩌다 ‘조’셋이 살아남았습니다.

       무인기가 인더스 밸리에서 음성을 감지했어요.

-      그거 하나도 제대로 못 해?

-      놈들이 실수를 할 겁니다.

       그때 제가 해치우겠습니다.

Vocabulary

* wrinkle    주름, 구김살, 문제

There's a wrinkle in your plan.

너의 계획에 문제가 하나 있어.

* drone    무인 항공기

* voiceprint    성문(주파수 분석 장치를 이용하여 사람의 음성을 분석한 것)

* slip up    실수를 하다

It I slip up, please forgive me.

내가 실수를 해도 용서해 줘.

 

3). POPS ENGLISH

It's nothing I planned.      이건 내가 계획했던 게 전혀 아니에요.

I didn't intend for this to happen.      이런 걸 의도하진 않았어요.

It's nothing I planned.

And not that I can,

But you should be mine

Across the line.

이건 내가 계획했던 게 전혀 아니에요.

계획을 할 수도 없어요.

하지만 당신은 내 사람이 되어야 해요.

어떤 장애물이 있다 하더라도. 

 

4). TALK PLAY LEARN

I were you, I would hurry.      내가 너라면 서두를 텐데.

 

Pattern Talk

If I were you, I would + 동사원형.      
내가 너라면 ~할 텐데.

 

If I were you, I would try.  
내가 너라면 시도할 텐데.

If I were you, I would leave.  
내가 너라면 떠날 텐데.

If I were you, I would hurry.  
내가 너라면 서두를 텐데.

If I were you, I would believe it.  
내가 너라면 그걸 믿을 텐데.

If I were you, I would accept that.
 
내가 너라면 그걸 받아들일 텐데.


Role Play

A: Don't dilly dally. If I were you, I would hurry.
A: 꾸물대지 마. 내가 너라면 서두를 거야.

B: Relax. I've got all the time in the world.
B: 시간은 충분한데 뭘.

A: If you say so. Just please don't be late.
A: 그렇게 말한다면야. 그냥 제발 늦지만 말라고.


 

* 대화 속 영어 표현 정리

* Don't dillydally. : 꾸물대지 마.

* If I were you, I would hurry. : 내가 너라면 서두를 거야.

* I've got all the time in the word. : 시간은 충분한데 뭘.

* If you say so. : 그렇다면야.

* Just please don't be late. : 그냥 제발 늦지만 말라고.