굿모닝팝스 2013.09.30

일반영어/굿모닝팝스 2013. 9. 30. 11:22 Posted by chanyi


1). REVIEW MYSELF

I want it all.   난 전부를 원해.

You were the same as me.   당신도 나와 똑같았어요.

There must be something wrong with my eye.   내 눈에 문제가 있음이 틀림없어.

 

2). SCREEN ENGLISH

I want it all.      난 전부를 원해.

-      What is it you want?

-      I want it all.

       The Cobra revolution has begun.

       By pressing that button.

       Zartan initiated an auto-drop sequence.

       My Zeus satellites

       are moving into position

       over you six remaining countries.

-      당신이 원하는 게 뭐요?

-      전부 다를 원해.

       코브라 혁명이 시작됐다.

       잘탄이 그 버튼을 누름으로써

       자동 낙하 절차가 시작됐다.

       나의 제우스 위성들이

       남은6개국의 위치로 이동하는 중이다.

Vocabulary

* revolution   혁명, 변혁

* initiate   개시하다, 착수하다

I initiated a conversation with Jim at the meeting.

그 회의에서 짐과 대화를 개시했어.

* sequence   연속적인 사건들, 순서, 장면

Cooking must sometimes be done in a certain sequence.

요리를 할 때 순서를 잘 지켜야 하는 경우가 종종 있어.

 

3). POPS ENGLISH

You were the same as me.      당신도 나와 똑같았어요.

You and I were in the same boat.      당신과 난 한 배를 탄 운명이었어요.

Baby's black balloon makes her fly.

I almost fell into that hole in your life

And you're not thinking about tomorrow,

Cuz you were the same as me,

내 여인의 검은 풍선이 그녀를 기쁘게 하내요.

난 당신 인생의 덫으로 거의 빠졌었죠.

당신은 내일에 대해선 아무런 생각도 하지 않죠.

당신도 나와 똑같으니까요.

 

4). TALK PLAY LEARN

There must be something wrong with my eye.      내 눈에 문제가 있음이 틀림없어.

 

Pattern Talk

There must be something wrong with + 명사.      
~에 문제가 있음이 틀림없어.

 

There must be something wrong with my phone.
내 전화기에 문제가 있음이 틀림없어.

There must be something wrong with the photocopier.
그 복사기에 문제가 있음이 틀림없어.

There must be something wrong with my eye.
내 눈에 문제가 있음이 틀림없어.

There must be something wrong with the plan. 
그 계획에
 문제가 있음이 틀림없어.

There must be something wrong with your head.
네 머리에 문제가 있음이 틀림없어.


Role play

A: What's wrong with your face? You've got a twitch.
A: 얼굴에 왜 그래? 씰룩거리네.

B: There must be something wrong with my eye.
B: 내 눈에 문제가 있음이 틀림없어.

A: Stop it. It looks like you keep winking at me.
A: 그만해. 나한테 계속 윙크하는 것처럼 보이잖아.


* 대화 속 영어 표현 정리

* What's wrong with your face? : 얼굴에 무슨 일이야?

* You've got a twitch. : 경련이 있네.

* There must be something wrong with my eye. : 내 눈에 문제가 있음이 틀림없어.

* Stop it. : 그만해.

* It looks like you keep winking at me. : 나한테 계속 윙크하는 것처럼 보이잖아.