굿모닝팝스 2013.12.20

일반영어/굿모닝팝스 2013. 12. 20. 20:37 Posted by chanyi



1). REVIEW MYSELF
He's the heart and soul of the team!

They told me a fairy story.

I'm saving your gift for last.

 

2). SCREEN ENGLISH

He's the heart and soul of the team!

-     Tomorrow, each of you must prove

      that you are undeniably scary,

      and I know for a face that one of you is not.

-     No. He works harder than anyone.

-     Do you think he's scary?

-     He's the heart and soul of the team!

Vocabulary

* undeniably   명백하게, 틀림없이, 부정할 수 없게

He is undeniably the best person for the job.

* know for a fact   ~을 사실로 알다

I know for a face that he used to live in Berlin.

그가 베를린에서 살았다는 걸 알아.

 

3). POPS ENGLISH

They told me a fairy story.      내게 옛날 얘기를 해줬어요.

A children's tale was told to me.      옛날 얘기를 들었어요.

They sold me a dream of Christmas.

They sold me a silent night.

They told me a fairy story

Till believed in the Israelite.

그들은 내게 크리스마스의 꿈을 팔았죠.

내게 고요한 밤을 팔았어요.

내게 동화 같은 옛날 얘기를 해줬어요.

내가 그 이스라엘 사람을 믿기 전까지.

 

4). TALK PLAY LEARN

I'm saving your gift for last.      마지막을 위해서 내가 네 선물을 아껴 두었지.

 

Pattern Talk


I'm saving + 명사 + for last.     
 
마지막을 위해서 내가 ~을 아껴 두었지.

 

Role Play

A: Did you see what I got you? You'll love it!
A: 내가 너한테 선물로 준 거 무엇인지 보았어? 네가 좋아할 거야!

패턴영어

영어패턴, 영어회화

B: Not yet. I got eight gifts and I'm saving your gift for last.
B: 아직 안 봤어, 선물을 8개 받았는데, 네 선물은 마지막에 보려고 아껴 두었지.

A: That makes it special! OK. I'll be patient.
A: 그러면 더 특별하겠네! 좋아. 열심히 기다릴께.

 

* 대화 속 영어 표현 정리

* Did you see what I got you? : 내가 너한테 선물로 준 거 무엇인지 보았어?

* You'll love it! : 네가 좋아할 거야!

* Not yet. : 아직 안 봤어.

* I got eight gifts. : 선물을 8개 받았어.

* I'm saving your gift for last. : 네 선물은 마지막에 보려고 아껴 두었지.

* That makes it special! : 그러면 더 특별하겠네!

* I'll be patient. : 인내심을 가지고 기다릴게. 

 

* 패턴 연습하기

I'm saving dessert for last. for last. 
마지막을 위해서 내가 후식을 아껴 두었지.

I'm saving my choice for last. for last. 
마지막에 하려고 내가 선택을 아껴 두었지.

I'm saving your gift for last. for last.
마지막을 위해서 내가  네 선물을 아껴 두었지.

패턴영어

영어패턴, 영어회화

I'm saving that question for last. for last.
마지막을 위해서 내가 그 질문을 아껴 두었지.

I'm saving her suggestion for last. for last. 
마지막을 위해서 내가 그녀의 제안을 아껴 두었지.

 

* 패턴 응용하기

* I'm putting off my choice for last.

* I'm postponing my choice for last.

* I'm delaying my choice for last.