굿모닝팝스 2014.01.01

일반영어/굿모닝팝스 2014. 1. 1. 14:18 Posted by chanyi


1). SCREEN ENGLISH

This has been the best summer of my life!

-     This has been the best summer of my life!

-     Really?

-     Yeah.

-     For me too, see? I told you...

      I told you this whole Greece thing

words & phrases

best    최상의, 제일 좋은     the best summer 가장 멋진 여름

life    인생, 생활     of my life 내 인생의 ~

for    ~에게     For me too. 나에게도 역시 그래.

tell    말하다     I told you 내가 말했잖아.

great    대단한, 위대한     ~ would be great ~이 아주 멋질 거야

 

 

Key Expression Practice

* This summer has been incredible!

* I've never had a better summer!

 

 

2). POPS ENGLISH

Live for the day.      오늘을 위해 살아요.

* Live for the day.

* Share every precious moment,

* And I'll be there. (I'll be there.)

* 오늘을 위해 살아요.

* 소중한 모든 순간을 함께 나눠요.

* 내가 곁에 있어 줄게요. (거기 있어 줄게요.)

* Vocabulary

precious   소중한

 

 

3). KISS ENGLISH

Pattern Talk

I’ll be the first to + 동사원형.

내가 제일 먼저 ~ 해야지.

 

Today’s Hint!

일출(sunrise), 먼저(first), 보다(see)

그것(it), 인정하다(admit), 맛보다(taste), 지원하다(volunteer)

손(hand), 들다(raise), 등록하다(sign up), 떠나다(leave)

너에게 알려 주다(Let you know) 

 

Step 1

I’ll be the first to see the sunrise.

내가 제일 먼저 일출을 봐야지.

 

I’ll be the first to admit it.

내가 제일 먼저 그것을 인정해야지.

 

I’ll be the first to taste it.

내가 제일 먼저 그것을 맛봐야지.

 

I’ll be the first to volunteer.

내가 제일 먼저 자원해야지.

 

I’ll be the first to raise my hand.

내가 제일 먼저 손을 들어야지.

 

I’ll be the first to sign up.

내가 제일 먼저 등록 해야지.

 

I’ll be the first to leave.

내가 제일 먼저 떠나야지.

 

I’ll be the first to let you know.

내가 제일 먼저 너에게 알려줘야지.

Step 2

Dialogue 1

A: 내가 제일 먼저 일출을 봐야지

B: 나도 너랑 옆에 있어야지.

A: I'll be the first to see the sunrise.

B: I'll be right there with you.

 

Dialogue 2

A: 내가 제일 먼저 자원해야지.

B: 네가 도움 줄 거라는 거 알았다니까.

 

A: I'll be the first to volunteer.

B: I know I could count on you.

 

Dialogue 3

A: 내가 제일 먼저 나가야지.

B: 나는 잠시만 더 있을게.

 

A: I'll be the first to leave.

B: I'll stick around for a while longer.