굿모닝팝스 2014.07.17

일반영어/굿모닝팝스 2014. 7. 18. 09:52 Posted by chanyi


1). REVIEW MYSELF

우리 모두 문제가 있을 거라는 걸 알았잖아.   

We all knew there would be issues.

모든 일엔 항상 두 가지 측면이 있어요.     

There’s always two sides.

네가 나를 존중하지 않는데 왜 내가 널 존중해야 해?

Why should I respect you when you don’t respect me? 


2). SCREEN ENGLISH

우리 모두 문제가 있을 거라는 걸 알았잖아.    

We all know there would be issues. 


-   아주 엄청난 히트예요.

-   그렇지, 사람들 앞에서 망가지기 전까진.

-   이봐, 문제가 있을 거라는 건 우리도 알았잖아.


-   A big, fat, stinking hit.

-   Yeah, until he breaks down

    in front of everyone.

-   Hey, we all knew there would be issues.


Words & Phrases

fat   많은, 두툼한

stinking   엄청난, 고약한           

a big, fat, stinking hit   엄청난 히트

break down   고장 나다, 실패하다     

until he breaks down   그가 망가지기 전 까지

in front of   ~앞에서               

in front of everyone   모든 사람들 앞에서

know   알다                      

We all know.    우리 모두는 알았어.

issue   문서                

There would be issues.    문제가 있을 거야.


Key Expression Practice

Everyone knew that there were things to be dealt with.

It was a secret to no one that problems existed.


3). POPS ENGLISH

There’s always two sides.     

모든 일엔 항상 두 가지 측면이 있어요. 


There’s always two sides.

You don’t have to suffer.

If this is heaven, then send me to hell. 


모든 일엔 항상 두 가지 면이 있는 법이죠.

고통을 겪을 필요 없어요.

이곳이 천국이라면, 날 지옥으로 보내 주세요. 


Vocabulary

two sides   양면

suffer   고통을 겪다 


4). KISS ENGLISH

패턴 영어회화


Why should I + ~A + when + B~ + me?

B가 나를~하지 않는데 왜 내가 A를 ~해야 해?


<Step 1>

네가 나를 존중하지 않는데 왜 내가 널 존중해야 해?

Why should I respect you when you don’t respect me?


그들이 내 말에 귀 기울이지 않는데 왜 내가 그들의 말에 귀 기울여야 해?

Why should I listen to them when they don’t listen to me?


그가 나를 돕지 않는데 왜 내가 그를 도와야 해?

Why should I help him when he doesn’t help me?


그들이 나를 믿지 않는데 왜 내가 그들을 믿어야 해?

Why should I trust them when they don’t trust me?


그녀가 나를 무시하지 않는데 왜 내가 그녀를 무시해야 해?

Why should I ignore her when she doesn’t ignore me?


네가 나를 학대하지 않는데 왜 내가 너를 학대해야 해?

Why should I mistreat you when you don’t mistreat me?


그가 나를 압박하지 않는데 왜 내가 그를 압박해야 해?

Why should I pressure him when he doesn’t pressure me?


그녀가 나한테 거짓말을 하지 않는데 왜 내가 그녀 한데 거짓말을 해야 해?

Why should I lie to her when she doesn’t lie to me?


<Step 2>

Dialogue 1

A: Why should I respect you when you don’t respect me?

네가 나를 존중하지 않는데 왜 내가 널 존중해야 해?

B: Let’s go our separate ways.

각자 맞는 길로 가자고.


Dialogue 2

A: Why should I help him when he doesn’t help me?

그가 나를 돕지 않는데 왜 내가 그를 도와야 해?


B: Because you’ve got character.

왜냐하면 너는 성격이 좋잖아.


Dialogue 3

A: Why should I lie to her when she doesn’t lie to me?

그녀가 나한테 거짓말을 하지 않는데 왜 내가 그녀한테 거짓말을 해야 해?


B: Honesty is the best policy.

정직이 최선의 방책이지.


5분 패턴영어 안드로이드 앱설치


돌발 Pop Quiz!

Today’s question is in Screen English.

It’s one word.

That actually means problems in hard times.

It starts with letter “i”.

What’s this?

I guess the answer is “issue”.