gmp_20150127.zip

<Screen English 속 오늘의 표현>

We won’t be able to hold them for much longer.

/We can’t keep holding them back.

/They’ll break through soon

-> 우린 그리 오래 버틸 수 없을 거야.


<Words & Phrases>

. be able to ~할 수 있다

. We won’t be able to hold them. 

우린 그들을 방어할 수 없을 거야. 

. for much longer 오랫동안

. time to ~할 시간

. Time to go then. 그럼 가야 할 시간이야.

. Are you sure? 정말 확신해?

. dose 복용량

. You need such huge doses? 

그렇게 많은 복용량이 필요해?


<Screen English 속 대화 내용>

Del Rio: We won’t be able to hold them for much longer.

그리 오래 버틸 수 없을 것 같아요.

Lucy: Time to go then.

그럼 가야 할 시간이네요.

Samuel: Are you sure you need such huge doses?

정말 이렇게 많은 양을 주입하겠다는 건가요?


<Pop’s English 속 오늘의 표현>

There’s something happening here.

-> 무슨 일인가가 여기서 일어나고 있어요.

There’s something happening here.

무슨 일인가가 여기서 일어나고 있어요.

There’s something here that I just can’t explain.

내가 뭐라 설명할 수 없는 뭔가가 여기에 있어요.

I know I’m where I belong.

난 내가 있어야 할 곳에 와 있다는 걸 알아요.

Deep down inside I am no longer lost.

더 이상 내가 길을 읽고 헤매지 않는다는 걸 마음으로 느낄 수 있어요.

<KISS English> 

패턴영어회화

A + want (/wants) me to + B.

A는 내가 B하기를 원해(바라).


<Step 1>

부모님이 올해는 내가 결혼하기를 바라셔.

My parents want me to get married this year.


그녀는 내가 성격을 바꾸기를 바라.

She wants me to change my personality.


아이들이 새 휴대폰을 사주기를 바라

My Kids want me to buy them new phones.


의사가 내가 콜레스테롤을 감소시키기를 바라.

The doctor wants me to reduce my cholesterol.


김씨 부부는 내가 집을 대신 봐주기를 바라.

The Kims want me to houses it for them.


리사는 내가 모든 것을 그녀의 방식에 맞추기를 바라.

Lisa wants me to see things her way.


시부모님께서 내가 살림을 합치시기를 바라셔.

My in-laws want me to move in with them.


사장님께서 내가 주도적이기를 바라셔.

The boss wants me to show initiative.


<Step 2>

Dialogue 1

A: My parents want me to get married this year.

부모님께서 올해는 내사 장가(시집) 가길 바라셔.

B: Obey your parents.

부모님께 순종해야지.


Dialogue 2

A: Lisa wants me to see things her way.

리사는 모든 것을 그녀의 방식에 맞추기를 바라.


B: She’s right, all the way.

항상, 그녀가 맞아.


Dialogue 3

A: The boss wants me to show initiative.

사장님께서 내가 주도적이기를 바라셔.


B: Show them what you’re made of.

내가 가진 실력을 사람들에게 보여줘.

5분 패턴영어 안드로이드

돌발 Pop Quiz!

Today’s question is in Screen English.

It’s one word and relatives medicine.

That means the amount of a medicine

that you should take at one time. 

It starts with letter “d”

What’s this?

I guess the answer is “dose”.