gmp_20150403.zip


<Screen English 속 오늘의 표현>

Jonas has been selected.

/Jonas is the chosen one.

/They’ve decided on Jonas.

-> 조나스는 선택되었어.


<Screen English 속 Words & Phrases>

. assign 맡기다, 배정하다

. Jonas has not been assigned a Position.

조나스는 직위를 배정받지 않았어요. 

. selected 선택된

. Jonas has been selected.

조나스는 선택되었어요. 

. hasty 서두른, 성급한

. We were not hasty this time.

우린 이번엔 서두르지 않았어요. 

. afford 여유가 되다

. We could not afford another failure.

우린 또 다른 실패를 받아들일 여유가 없어요.


<Screen English 속 대화 내용>

Chief Elder: Jonas has not been assigned a Position.

조나스는 직위를 배정받지 않았어요.


Jonas has been selected.

조나스는 선택되었어요.


We were not hasty this time.

우린 이번에는 서두르지 않았어요.


We could not afford another failure.

또 실패하는 건 용납할 수 없어요.


<Pop’s English 속 오늘의 표현>

Let’s hang out if you’re down to

get down tonight.

-> 오늘 밤 즐길 준비가 되었다면 함께 어울려요.


Freaked out,

미쳐 버리겠어요.


Dropped my phone in the pool again.

수영장에 휴대폰을 또 떨어뜨렸어요.


Checked out of my room, hit the ATM.

방은 체크아웃하고, 현금인출기에서 돈을 꺼내요.


Let’s hang out if you’re down to get down tonight.

오늘 밤 즐길 준비가 되었다면 함께 어울려요.


Cuz it’s always a good time.

언제나 즐거운 시간이니까요.


<Pop’s English 속 vocabulary>

. freak out 상식을 벗어난 행동을 하다, 평정을 잃다

. freak 변덕, 괴짜

. hang out ~에서 많은 시간을 보내다, 누구랑 자주 어울리다


<KISS English> 

패턴영어회화

How many times should I~?

내가 몇 번이나 ~해야 하는 거야?


<Step 1>

내가 음식을 몇 번 정도 씹어야 해?

How many times should I chew my food?


화초에 물을 몇 번 정도 줘야 하는 거야?

How many times should I water my plants?


내가 몇 번이나 사과해야 하는 거야?

How many times should I apologize?


내가 몇 번이나 요청서를 보내야 하는 거지?

How many times should I submit a request?


내가 몇 번이나 그녀를 도와줘야 하는 거야?

How many times should I help her out?


내가 아령을 몇 번 정도 들어야 하는 거야?

How many times should I lift the dumbbells?


내가 몇 번이나 지불해야 하는 거야?

How many times should I make payments?


내가 몇 번이나 메시지를 보내야 하는 거지?

How many times should I send a message?


<Step 2>

Dialogue 1

A: How many times should I chew my food?

내가 음식을 몇 번 정도 씹어야 해?

B: Until it’s gone.

다 없어질 때까지.


Dialogue 2

A: How many times should I help her out?

내가 몇 번이나 그녀를 도와줘야 하는 거야?


B: As often as she needs it.

그녀가 필요한 만큼.


Dialogue 3

A: How many times should I send a message?

내가 몇 번이나 메시지를 보내야 하는 거지?


B: Once is enough.

한 번이면 충분해.

5분 패턴영어 안드로이드

돌발 Pop Quiz!

Today’s question is in POPS English.

It’s two words.

That means to become very anxious, upset or afraid,

Or someone to become lost control.

It starts with letter “f”

What’s this?

I guess the answer is “freak out”.


청취자 질문 영어 표현!

(감기로 인해) 목소리가 안 나오다가

 이제는 코맹맹이 소리가 나.

-> I lost my voice, Now I sound (so) nasal.