gmp_20150528.zip

<Screen English 속 오늘의 표현>
There’s gotta be another way.
/There must be more than one way to skin a cat.
/I’m sure that there are other options.
-> 다른 방법이 있을 거야


<Screen English 속 Words & Phrases>
. be satisfied with ~에 만not gonna leave you here.
난 널 여기 두고 떠나지 않을 거야.

. think of ~을 생각하다
. 뭔가 생각을 떠올려 볼게.
. time 시간
. There is no time.
시간이 없어.


<Screen English 속 대화 내용>
Baymax: Are you satisfied with your care?
제 보살핌이 만족스러우신가요?

Hiro: No.  There’s gotta be another way.
안 돼.  뭔가 다른 방법이 있을 거야.

I’m not gonna leave you here.
널 여기 두고 가진 않을 거야.

I’ll think of something.
생각을 좀 해볼게.

Baymax: There is no time.
시간이 없습니다.


<Pop’s English 속 오늘의 표현>
Here we are still together.
-> 우린 아직 함께 있어요.

Here we are still together.
우린 아직 함께 있어요.

We are one.
우린 하나예요.

So much time wasted playing games with love.
사랑 게임을 하느라 너무 많은 시간을 허비했어요.


<KISS English>
패텬영어회화

I don’t claim to A, but B.
내가 A라고 할 수는 없지만, B하지.


<Step 1>
내가 주방장이라고 할 수는 없지만, 요리하는 걸 좋아하지.
I don’t claim to be a chef, but I love cooking.

내가 모든 것을 안다고 할 수는 없지만, 책을 많이 읽었어.
I don’t claim to know everything, but I read a lot.

내가 최고라고 할 수는 없지만, 못하진 않아.
I don’t claim to be the best, but I’m not bad.

내가 그녀를 안다고 할 수는 없지만, 정말 알고 싶어.
I don’t claim to know her, but I really would like to.

내가 말을 잘한다고 할 수는 없지만, 그럭저럭 하지.
I don’t claim to speak well, but I get by.

내가 전문가라고 할 수는 없지만, 이건 좀 아닌 것 같아.
I don’t claim to be an expert, but this looks wrong.

내가 이해한다고 할 수는 없지만, 결정은 네 몫이야.
I don’t claim to understand, but it’s your call.

내가 그를 안다고 할 수는 없지만, 우린 같은 학교를 다녔었어.
I don’t claim to know him, but we went to the same school.


<Step 2>
Dialogue 1

A: I don’t claim to be a chef, but I love cooking.
내가 주방장이라고 할 수는 없지만, 요리하는 걸 좋아하지.​

​B: It’s a delicious form of art.
맛있는 형태의 예술이지.


Dialogue 2
A: I don’t claim to be the best, but I’m not bad.
내가 최고라고 할 수는 없지만, 못하진 않아.​

​B: You can hold your own.
너는 스스로 꿋꿋이 견딜 수 있어.


Dialogue 3
A: I don’t claim to understand, but it’s your call.
내가 이해한다 할 수는 없지만, 결정은 네 몫이야.​

​B: I appreciate your candor.
너의 솔직함이 고마워.

5분 패턴영어 안드로이드

돌발 Pop Quiz!
Today’s question is in KISS English.
It’s one word.
That means a type of art, a piece of art
Or the structure of a work of art.
It starts with letter “f”
What’s this?
I guess the answer is “form”.

방송 중 배운 표현 및 청취자 질문 영어 표현!
. 난독증, 독서 장애 dyslexia

There must be more than one way to skin a cat.
(고양이 가죽을 벗기는 방법이 여러 가지 있다)라는 문장에서
‘to skin a cat’ 의 의미는 “to do your project”라고 하네요.

. 중환자실, 집중 치료실: ICU(Intensive Care Unit)
. 만족하다
-> That’s good enough. (그걸로 만족해.)
-> ​I’m satisfied.