굿모닝 팝스 잉글리시 2009.12.22


♥WORDS♥

ability능력 incredible믿을수없는 evidence증거 privilege특전,특권

1.easygoing 태평한

In private life she was very easygoing.  사생활에서 그녀는 매사에 태평스러웠다

2.equal 똑같은,평등한

  • I hope Seoul and Washington will become close friends on an equal basis.
  • “저는 한국과 미국이 동등한 입장에서 친밀한 친구가 되기를 희망합니다.

    3.breeze 미풍,산들바람,수월한일

    There was not much of a breeze. 바람 없었다.

  • It's breeze 식은죽먹기야

  • 4.guarantee 보증,보증하다

    Wealth is no guarantee of happiness. 재산이 행복을 보장하는 것은 아니다.

    5.employee종업원

  • He did say that greater investment will be made in marketing and employee training.

    그는 마케팅과 직원연수에 더 많은 투자가 있을 것이라고 말했다.

     

    complete 완벽한,완전한  eel뱀장어 flea벼룩 eager열망하는,갈망하는 agreement동의,합의 cheat속이다

     

    ♥Screen English♥

    It just must be really frustrating. 무척 실망 하셨겠어요

    *frustrate좌절시키다

    *and everything : 그 밖의 여러 가지

     

  • ♥Pops English♥  White Christmas-Connie Talbot

    Children is listen to here sleigh bells in the snow.아이들이 썰매방울소리를 듣고 있어요

    *sleigh bells 썰매방울

     

  • * Talk Play Learn
    Pattern Talk

    Let me see if I can + 동사. 
    내가 ~할 수 있는지 좀 보자.

     

    Let me see if I can read it.
    내가 그걸 읽을 수 있는지 좀 보자.

    Let me see if I can fix this.
    내가 이걸 고칠 수 있는지 좀 보자.

    Let me see if I can explain.
    내가 설명할 수 있는지 좀 보자.

    Let me see if I can use this.
    내가 이거 쓸 수 있는지 좀 보자.

    Let me see if I can make it.
    내가 도착할 수 있는지 좀 보자.

    Let me see if I can afford it.
    내가 그럴 여유가 있는지 좀 보자.

    Let me see if I can continue.
    내가 계속할 수 있는지 좀 보자.

    Let me see if I can help you.
    내가 널 도울 수 있는지 좀 보자.
     

     

    Role play
    여 : Do you know about plumbing?
    혹시 너 배관에 대해 좀 아니?

    남 : Didn't you know I used to be a plumber?

    내가 예전에 배관공이었던 거 몰랐어?

    여 : Great! There's a leak in the sink and it's really getting to me.

    잘됐다! 싱크대가 새는데 그것 때문에 아주 미치겠어.

    남 : Let me see if I can fix it.

    내가 고칠 수 있는지 좀 보자.
     

  •  

    Learn more

    by any chance 혹시

    Are you here alone, by any chance? 혹시 여기 혼자 왔나요?

    No, I came with my friends. 아니요, 친구들이랑 같이 왔어요.

    출처: http://www.kbs.co.kr/radio/coolfm/gmp





  •