1) Pattern Talk

Something is wrong with + 명사.
~에 뭔가 문제가 좀 있어.


Something is wrong with the plan.
계획에 뭔가 문제가 좀 있어.

Something is wrong with your tire.
네 바퀴에 뭔가 문제가 좀 있어.


Something is wrong with her recipe.
그녀의 요리법에 뭔가 문제가 좀 있어.


Something is wrong with my desktop.
내 데스크톱에 뭔가 문제가 좀 있어.


Something is wrong with the scale.
저울에 뭔가 문제가 좀 있어.



  2) Role Play

A : Do you feel that wobble?

이 진동 느껴지니?

B : Yes. Something is wrong with your tire. 

응, 네 바퀴에 문제가 좀 있나 봐.

A : I'll have to take it in.

정비소에 가 봐야겠다.