1) Pattern Talk


Do I need to + 동사원형?

제가 ~해야 하나요?

 

Do I need to confirm?
제가 확인해야 하나요?


Do I need to pay cash?
제가 현금으로 지불해야 하나요?


Do I need to assist her?
제가 그녀를 도와야 하나요?


Do I need to replace it?
제가 그걸 교체해야 하나요?


Do I need to go there?
제가 거기 가야 되나요?


2) Role Play

A : Your name is in the book for Saturday.

A : 성함이 토요일 예약에 있네요.


B : Do I need to confirm?

B : 제가 확인해야 하나요?


A : That won't be necessary. You are good to go.

A : 꼭 안 그러셔도 돼요. 다 되셨습니다.