1) Pattern Talk


I'm dying for + 명사.

나는 ~ 생각이 간절해, ~이 정말 하고 싶어.

I'm dying for chocolate.

나는 초코렛 생각이 간절해.

I'm dying for fresh fruit.

나는 신선한 과일 생각이 간절해.

I'm dying for cheesy pasta.

나는 치즈 듬뿍 들어간 파스타 생각이 간절해.

I'm dying for fun in the sun.

나는 태양 아래에서 신나게 놀고 싶은 마음이 간절해.

I'm dying for a night on the town.

나는 밤새 시내에서 놀고 싶은 마음이 간절해.


  2) Role Play

A : Do you want to get some Italian?

이탈리아 음식 먹을까?

B : Yes !  I'm dying for cheesy pasta.

응, 나는 치즈 듬뿍 들어간 파스타 생각이 간절해.

A : I know just the place.

내가 딱 그런 곳을 알고 있어.