1) Pattern Talk   


I never thought of + ~ing. 

나는 ~에 대해 생각해본적이 없어.

I never thought of dying my hair.  

나는 머리 염색할  생각해본적이 없어.

I never thought of learning to surf.  

나는 파도타기 배울 생각해본적이 없어.

I never thought of joining the army.  

나는 군대에 입대할 생각해본적이 없어.

I never thought of becoming a teacher.  

나는 교사 될  생각해본적이 없어.

I never thought of throwing in the towel.

나는 패배를 인정할  생각해본적이 없어.


  2) Role Play
A : You should teach people.
너는 사람들을 가르쳐야 해.                              
B : I have never thought of becoming a teacher.
나는 교사 될  생각해본적이 없어.
A : You should. You've got the knack.                             

해봐. 넌 타고났어.