Pattern Talk


I don't know if I can + 동사원형. 

내가  ~할 수 있을지 모르겠어.

I don't know if I can go.

내가 갈 수 있을지 모르겠어.

I don't know if I can play.

내가 연주 할 수 있을지 모르겠어.

I don't know if I can finish.

내가 끝낼 수 있을지 모르겠어.

I don't know if I can make it.

내가 해낼 수 있을지 모르겠어.

I don't know if I can wake up.

내가 일어 날 수 있을지 모르겠어.


  2) Role Play

A : Let's take off at 5:00 a.m.

아침 5시에 떠나자.

B : I don't know if I can wake up. That's early!
내가 일어 날 수 있을지 모르겠어. 시간이 일러.

A : If you can't, I'll just go without you.

못 일어나면, 너 없이 걸 거야.