1) Pattern Talk

 

Did you think I would + 동사원형.
내가 ~할 줄 알았어?

 

Did you think I would cry?

내가 울줄 알았어?

 

Did you think I would forget?

내가 잊을줄 알았어?

 

Did you think I would lose it?

내가 그걸 잃어버릴줄 알았어?

 

Did you think I would buy?

내가 살줄 알았어?

 

Did you think I would break it?

내가 그걸 깨뜨릴줄 알았어?

 

2) Role play

A : Today's my birthday.

A : 오늘 내 생일이야.


B : I know. Did you think I would forget?

B : 알아. 내가 잊을줄 알았어?


A : You did last year.

A : 너 작년에 그랬잖아.