Pattern Talk

How long do I have to + 동사원형?    
내가 얼마나 ~해야 해요?

 

How long do I have to wait? 
내가 얼마나 오래 기다려야 해요
?

How long do I have to attend?
내가 얼마나 오래 참석해야해요
?

How long do I have to practice?
내가 얼마나 오래 연습해야 해요
?

How long do I have to stand here?
내가 얼마나 오래 여기 서 있어야 해요
?

How long do I have to listen to this?
내가 얼마나 오래 이걸 들어야해요?

 

 

Role Play

A: Stay in line, please.
A: 줄을 서 주세요.

B: How long do I have to stand here?
B: 내가 여기 얼마나 서 있어야 해요? 

A:  Just until they call your number.
A: 당신 번호를 부를 때까지만요.

 

l  대화 속 영어 표현 정리

l  Stay in line, : 줄 서 있어

l  Just until : ~할 때까지

l  Until they call your number : 네 번호 부를 때까지