Pattern Talk

It’s my turn to + 동사원형.     
내가 ~할 차례야

It’s my turn to
 shine. 
내가 
빛을 발할 차례야.

It’s my turn to speak. 
내가 말할 차례야.


It’s my turn to pick a movie. 
내가 영화를 고를 차례야.

It’s my turn to do the dishes. 
내가 설거지할 차례야.

It’s my turn to take the wheel. 
내가 운전대를 잡을 차례야.

 

Role Play

A: I’ve said my piece.
A: 난 할 말 다했어.


B:
 OK. It’s my turn to speak.
B: 좋. 내가 말할 차례군.


A:
 I’m all ears. Shoot. 
A: 듣고 있어. 시작해봐.

         
l  대화 속 표현 정리
l  I’ve said my piece. : 내가 할 말은 다했다.
l  It’s my turn to speak. : 내가 말할 차례야.
l  I’m all ears. : 들을 준비 됐어.
l  shoot. : 시작해봐.