Pattern Talk

Guess what I + 과거 동사.     

내가 뭘 ~했는지 맞춰 봐.

 
Guess what I saw. 
내가 뭘 봤는지 맞춰 봐.

Guess what I got you. 
내가 널 위해 뭘 준비했는지 맞춰 봐.

Guess what I used to do. 
내가 예전에 뭘 하곤 했는지 맞춰 봐.

Guess what I overheard. 
내가 
우연히 뭘 들었는지 맞춰 봐.

Guess what I paid for this. 
내가 이걸 위해 뭘 값으로 치렀는지 맞춰 봐.

 

Role Play

A: Guess what I overheard.
A: 내가 우연히 뭘 들었는지 맞춰 봐.


B:
  Were you eavesdropping again?
B: 너 또 엿듣고 있었니?


A:
 I can’t help it if people talk loud!
A: 사람들이 큰 소리로 말하면 어쩔 수 없잖아!

l  대화 속 영어 표현 정리
l  Guess what I overheard. : 내가 우연히 뭘 들었는지 맞춰 봐.
l  Were you eavesdropping again? : 너 또 엿듣고 있었니?
l  I can’t help it. : 어쩔 수 없어.
l  If people talk loud : 사람들이 큰 소리로 말하면