Pattern Talk

I never expected to + 동사원형.   
내가 ~할 거라 예상치 못했어.

 

I never expected to lose. 
내가 질 거라 예상치 못했어.
 

I never expected to crash. 
내가 의식을 잃을 거라 예상치 못했어.
 

I never expected to see him. 
내가 그를 보게 될 거라 예상치 못했어.
 

I never expected to get sick. 
내가 병이 날 거라 예상치 못했어.

ineverexpectedthis_2.gif

I never expected to hear that. 
내가 그걸 들을 거라 예상치 못했어.

 

Role Play

A : Why did you gamble all your money away? 
왜 돈을 전부 도박으로 날린 거야?


B : I never expected to lose. 
내가 잃을 거라고 예상하지 못했거든.


A : I can't believe I'm hearing this. 
그걸 말이라고 하니?