Pattern Talk

I can't believe I'm ~ing.
내가 ~하다니 믿을 수가 없어.

I can't believe I'm studying. 
내가 공부하고 있다니 믿을 수가 없어.

I can't believe I'm saying this.
내가 이런 말 하고 있다니 믿을 수가 없어.

I can't believe I'm working here.
내가 여기서 일하고 있다니 믿을 수가 없어.

I can't believe I'm meeting him.
내가 그를 만나고 있다니 믿을 수가 없어.


I can't believe I'm losing weight. 
내가 살이 빠지고 있다니 믿을 수가 없어.

Role Play
A: Look at you. You look slimmer these days.
너 좀봐. 너 요즘 더 날씬해 진거같애.

B: Well, I can't believe I'm losing weight.
내가 살이 빠지고 있다니 믿을 수가 없어.

A: I'm totally out of shape. I need your advice on this.
몸매가 엉망이다. 네 조언이 필요해.